Skotare

Minibrunett 678 spridare

6 inlägg 799 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Rottne skotare kategori
Användarvisningsbild

Minibrunett 678 spridare

Anton pettersson  
#896432Hej! Har nyligen köpt en Minibrunett 678 som stått i en trädgård i ca 7år. Skulle provstarta den men spridarna var dåliga. Tog bort spridarna och de var sönderrostade.
Så nu söker jag 4 stycken spridare som är schyssta och funkar. Skulle också uppskatta vart man kan få tag på några. Skulle uppskatta svar och tips väldigt mycket. Med vänliga hälsningar Anton Pettersson.

TS
Rottne skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Minibrunett 678 spridare

skogsjan695xl  
#896433Om inte jag missminner är det samma motor som i IH 844. Så det kanske går hitta genom lantmännen.

Användarvisningsbild

Anton pettersson  
#896435Okej! Ska kolla upp det. Tack för tipset.

TS
Användarvisningsbild

Anton pettersson  
#896506Finns det någon annan som har eller vet vart man kan få tag på spridare som passar? Skulle uppskatta hjälp. Det verkar som att nya spridare är svåra att få tag på.

TS
Användarvisningsbild

skogsjan695xl  
#896555Är dom inom räddning tro? Jag känner en som renoverar spridare och pumpar.

Användarvisningsbild

tavis  
#901683Hej. Motorn är DT239, som ligger till exempel CaseIH 856. Resevdel nummer till spridare skulle vara 3218251R1.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Aspen biobränsle
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).