Skotare

FMG 678 1990 midja

8 inlägg 1860 visningar 3 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Rottne skotare kategori

FMG 678 1990 midja

Granån  
#865759Jag försökt att hitta några bra bilder på hur midjan är gjord men gått bet.
Är någon som har en bra spängskiss eller liknande på den.
Maskin jag köpt är rätt glapp där och måste göra något åt detta innan det havererar.
Något bra förslag på hur jag går vidare?

TS
Rottne skogsmaskiner

Re: FMG 678 1990 midja

alias  
Granån skrev:Jag försökt att hitta några bra bilder på hur midjan är gjord men gått bet.
Är någon som har en bra spängskiss eller liknande på den.
Maskin jag köpt är rätt glapp där och måste göra något åt detta innan det havererar.
Något bra förslag på hur jag går vidare?

Kanske denna tråd och dess länkar kan vara till någon nytta:

Midjeglapp mini bruunett FMG 678 -85

MVH
Alias

Cat554  
#865768Jeg har ingen sprängskiss på midjan, men har gjort et par nya, så du kan få ritningar på delarna, om du må gjøra ny. Sannolikt har hytterhuset sprängts lite, så at ytterringen til lagren inte sitter. Ytterhylsan är simpelthen för tunn i godset. Finns en tråd om detta där jeg la inn ritningarna.
Det er två koniska lager som i et hjulnav, men av samma storlek,
OH

Granån  
#866266Jag har försökt att ta isär de övre lagren men ser inte hur man ska göra.
Provade skruva bort den övre plattan men får inte loss den. Ser att det det är två skruvhål för att dra ner skruva för att lyfta den men fick inte loss den ändå.
Har du något tips på hur man ska går till väga?

TS

Cat554  
#866269Kommer inte helt i håg hur det såg ut, men heller inte at det var svårigheter att demontera. Dom skal jo av, men det er vel i vridlagret du har glappet? OH

Granån  
#866279Det är det övre vridlagren som är glappar rätt mycket och jag inte av locket till det övre lagret.

TS

brunetten  
#866282Hej ! har en 84 försökte ochså ta loss det övre locket , kan det vara så att bulten på undersidan ovanför drivaxeln måste lossas
hittar inge ritning på det,

Granån  
#866288Har inte provat det ,ska är göra det.
Hur säkrade ni upp maskinen, framdel / bakdel då man tar bort lagren?

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).