lör 21 dec 2024, 16:02#865759Jag försökt att hitta några bra bilder på hur midjan är gjord men gått bet.
Är någon som har en bra spängskiss eller liknande på den.
Maskin jag köpt är rätt glapp där och måste göra något åt detta innan det havererar.
Något bra förslag på hur jag går vidare?
Skotare
FMG 678 1990 midja
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

lör 21 dec 2024, 17:12#865767
Kanske denna tråd och dess länkar kan vara till någon nytta:
Midjeglapp mini bruunett FMG 678 -85
MVH
Alias
Granån skrev:Jag försökt att hitta några bra bilder på hur midjan är gjord men gått bet.
Är någon som har en bra spängskiss eller liknande på den.
Maskin jag köpt är rätt glapp där och måste göra något åt detta innan det havererar.
Något bra förslag på hur jag går vidare?
Kanske denna tråd och dess länkar kan vara till någon nytta:
Midjeglapp mini bruunett FMG 678 -85
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
lör 21 dec 2024, 17:12#865768Jeg har ingen sprängskiss på midjan, men har gjort et par nya, så du kan få ritningar på delarna, om du må gjøra ny. Sannolikt har hytterhuset sprängts lite, så at ytterringen til lagren inte sitter. Ytterhylsan är simpelthen för tunn i godset. Finns en tråd om detta där jeg la inn ritningarna.
Det er två koniska lager som i et hjulnav, men av samma storlek,
OH
Det er två koniska lager som i et hjulnav, men av samma storlek,
OH
sön 29 dec 2024, 13:11#866266Jag har försökt att ta isär de övre lagren men ser inte hur man ska göra.
Provade skruva bort den övre plattan men får inte loss den. Ser att det det är två skruvhål för att dra ner skruva för att lyfta den men fick inte loss den ändå.
Har du något tips på hur man ska går till väga?
Provade skruva bort den övre plattan men får inte loss den. Ser att det det är två skruvhål för att dra ner skruva för att lyfta den men fick inte loss den ändå.
Har du något tips på hur man ska går till väga?
TS
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar