#865158Har köpt en FMG 678 och har ingen erfarenhet av dessa maskiner.
Skotaren har gått 20000 timmar och från 1990.
Har varit ute o hämtar några vindfällor och märker att det vore bra att veta hur man diffar maskinen.
Den verkar glapp i midjan och allt verkar inte fungera som det ska.
Gripen håller inte trycket på virket då man lyfter, kan det var att det läcker i rotatorn eller kan det vara bara packningarna i tuben?
Skulle behöva få hjälp med en instruktionsbok till att börja med.
Skotare
FMG 678
TS

Min minnesbild av diffspärrarna är att du ska ha två fjäderbelastade vippströmbrytare på maskinens vänstersida (strax under rutan, på ovansidan av hyttväggen). Trycker man ner den främre strömbrytaren så ska det låsa diffen på traktordelen och om man trycker ner den bakre strömbrytaren så ska det låsa diffen på lastbärardelen.
Med reservation för dåligt minne.
MVH
Alias
Granån skrev:Har köpt en FMG 678 och har ingen erfarenhet av dessa maskiner.
Skotaren har gått 20000 timmar och från 1990.
Har varit ute o hämtar några vindfällor och märker att det vore bra att veta hur man diffar maskinen.
Den verkar glapp i midjan och allt verkar inte fungera som det ska.
Gripen håller inte trycket på virket då man lyfter, kan det var att det läcker i rotatorn eller kan det vara bara packningarna i tuben?
Skulle behöva få hjälp med en instruktionsbok till att börja med.
Min minnesbild av diffspärrarna är att du ska ha två fjäderbelastade vippströmbrytare på maskinens vänstersida (strax under rutan, på ovansidan av hyttväggen). Trycker man ner den främre strömbrytaren så ska det låsa diffen på traktordelen och om man trycker ner den bakre strömbrytaren så ska det låsa diffen på lastbärardelen.
Med reservation för dåligt minne.
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
Här en på Engelska LÄNK
Mest troligt inre läckage i rotatorns svivel. Men det kan också vara en kombination av läckande kolvtätning tillsammans med slidläckage/shockventil läckage i riktningsventilen
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Granån skrev:Har köpt en FMG 678 och ... ...Skulle behöva få hjälp med en instruktionsbok till att börja med.
Här en på Engelska LÄNK
hur man diffar maskinen.
Mest troligt inre läckage i rotatorns svivel. Men det kan också vara en kombination av läckande kolvtätning tillsammans med slidläckage/shockventil läckage i riktningsventilen
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Man lär så länge man undervisar...
//Per A
//Per A

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar