Skotare

Miniskotare

8 inlägg 1642 visningar 3 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Rottne skotare kategori
Användarvisningsbild

Miniskotare

Mogge51  
#851392Är det någon som känner igen och kan berätta något om denna miniskotare?

TS
Rottne skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Miniskotare

mekefalk  
#914616ett sök på Lima och jag hamnade här... :) detta är en maskin jag såg på skogselmia sent 80-tal. jag har några foton på den någonstans. minns just detta med att dörrarna var 'måsvingar' och att transmissionen styrdes med en spak vid framrutan. denna visades på ett dammigt hygge bredvid en pajsare som byggt om en goliat så att han satt och körde och hade en kran i aluminium bakom stolen. sedan en kärra med egen främre banke eftersom goliaten inte hade plats för det.

äger du denna maskin eller har bara hittat bilderna på nätet och är nyfiken?

Användarvisningsbild

Mogge51  
#914637Ja jag äger den och skulle väldigt gärna vilja veta vem som byggt den. Den fungerar väldigt bra hos mig med all vedkörning. Jag har även kompletterat den med grävskopa och en tippkärra. Den har inte gått så mycket tidmätaren står på 445 timmar. Jag har försökt att hitta tillverkaren men inte lyckats.

TS

AKKAMAAN  
#914679Har ett "hett" tips...
Kolla med Lennart Hjelmqvist i Unnared

Användarvisningsbild

Mogge51  
#914692Ok. Jag skall försöka att ringa honom i morgon.

TS
Användarvisningsbild

Mogge51  
#914824Tack för tipset. Jag fick tag på tillverkaren. Roligt att prata med honom.

TS

AKKAMAAN  
#914834berättade han några detaljer om "innanmätet"?
hydrostat, kranpump, kran styrning?

Användarvisningsbild

Mogge51  
#914883Ja han berättade allt. Jag föreslår att du tar kontakt med honom själv. Telefon 0706807045. MVH mogge.

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).