Skotare

Monsun-Tison Hv09

4 inlägg 2625 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Rottne skotare kategori
Användarvisningsbild

Monsun-Tison Hv09

pmarjera  
#843109Jag har desperat letat efter en bruksanvisning för den elektriskt förstyrda Monsun-Tison HV 09.

Maskinen är en Lokomo 909, som har eftermonterats med en 10,2 meter lång granbilastare och det aktuella ventilbordet. Maskinen har inte använts på länge och några O-ringar på ventilbordet har stelnat och därför läcker. Bilden nedan visar strukturen för en ventil. Jag skulle särskilt behöva information om storleken på O-ringarna på nummer 15 och 27.

Jag skulle uppskatta din hjälp

TS
Rottne skogsmaskiner

Re: Monsun-Tison Hv09

AKKAMAAN  
#843191Har ett dokument fÖr HV09 LÄNK
inkluderar soecar, systemanpassningar, och reservdelar

Vad sitter det på för maskin samt vilken typ av hydraulsystem är det?

Användarvisningsbild

pmarjera  
#843212Det är ett elektriskt förstyrt ventilbord, inte ett mekaniskt ventilbord som visas i bilagan
Typ Monsun-Tison HV09-60300.
Maskinen är Lokomo 909, med en lastare av märket Gnanab eftermonterad

TS

AKKAMAAN  
pmarjera skrev:Det är ett elektriskt förstyrt ventilbord, inte ett mekaniskt ventilbord som visas i bilagan
Typ Monsun-Tison HV09-60300.

Om du tittar förbi deförsta sidorna i min bilaga så hittar du det du behöver
Ventilpaketet i min bilaga visar alla möjliga anpassningar inklusive elektro-hydraulisk, EHC, styrning. Dessutom relativt fulständig reservdelslista

Detta med storlekar på O-ringar finns angivet i reservdelslistorna i slutet av min bilaga
1774413566_o-ringar_hv09.jpg

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Aspen biobränsle
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).