Skotare

Komatsu 845

3 inlägg 2617 visningar 1 följer Svara, dela mm...  
Rottne skotare kategori
Användarvisningsbild

Komatsu 845

Skogsgalej  
#825590Är det någon här som har erfarenhet av Komatsu 845? I detta fall gäller det en 2014 som jag är intresserad av men skulle vilja höra för å nackdelar på dessa maskiner? Mvh

TS
Rottne skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Komatsu 845

skogsjan695xl  
#825709Tror det är en väldigt fin maskin faktiskt. Har själv letat efter en tidigare. Det enda jag vet var/är vanligt är att motorfästena går av. Jag har en bekant som haft en och var väldigt nöjd med sin. Fruktansvärt smidig i gallring och ändå helt okej kapacitet i slutavv.

Re: Komatsu 845

Tralsmo  
#825934Ja har en 845.

En 2014. Troligen runt nr 10 av dom första tillverkade.
Precis som skogsjan skriver är de en optimal skotare för flexning mellan gallring å slutavverkning.

Min köpte ja runt 12tusen timmar å är nu nära 17tusen.

De finns en hel del å kolla på dom här tidiga allafall.
När dom har gått i dom timmarna ja har på min så är de rätt kostsamt om föregående ägare inte kört me huvet.
Min har gått stor del slutavverkning troligen å me bredbara bankar som ja har så får man va rätt lugn i körningen för maskinen är mer potent än va den håller för.

Har maskinen gått som min 12tusen timmar vid köp:
Kolla kranfoten på sprickor.
Toppackning har ja bytt på min.
Är de bredbara bankar me hydraliska stöttor så är dom klent gjorda på första generationen.
Bättre gjort på andra men hur bra vet ja inte.
Mina stöttor fick ja renovera å svetsa ordentligt själv.
Bästa är nog att de är vanliga fasta även om dom bredbara är smidiga när de funkar.

Första generationen vippa va tydligen klen. Den är bytt på min av föregående ägare.
Hyttdämpningen bör vara modifierad
Annat tryck i ackarna å andra strypningar , vilket är gjort på min.

Sen är de ju en massa andra saker som kan ge sig men mycke blir de ju på modern maskin me mycke elektronik å många timmar.

Ja hadde en Valmet 840.2 innan å 845 är ju betydligt bättre både prestanda å detta med hyttfjädringen gillar ja skarpt.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).