Skotare

Midjeglapp mini bruunett FMG 678 -85

8 inlägg 3003 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Midjeglapp mini bruunett FMG 678 -85

natrix_lutra_91  
#805565 Hej, ny på forumet.

Gården har använt jordbrukstraktor med vagn en lång tid, men nu väntar vi en FMG 678 med midjeglapp i "vridlagret".
Är det något speciellt som man ska tänka på vid lagerbyte?

Det saknas tyvärr instruktionspärmar således behövs även en full uppsättning manualer och reservdelslistor.

Jag tror att dokumenten är funna på forumet, men det krävs att man skriver något för att komma åt ett par av dem.

Tacksam för tips.

TS
Rottne skotare

Re: Midjeglapp mini bruunett FMG 678 -85

AKKAMAAN  
natrix_lutra_91 skrev:Hej, ny på forumet.

Gården har använt jordbrukstraktor med vagn en lång tid, men nu väntar vi en FMG 678 med midjeglapp i "vridlagret".
Är det något speciellt som man ska tänka på vid lagerbyte?

Det saknas tyvärr instruktionspärmar således behövs även en full uppsättning manualer och reservdelslistor.

Jag tror att dokumenten är funna på forumet, men det krävs att man skriver något för att komma åt ett par av dem.

Tacksam för tips.

Jag har intruktionsboken tillgänglig LÄNK
Någon verkstadshandbok har det aldrig funnits till MiniBrunetterna.
Reservdelskataloger finns men har aldrig sett någon på nätet...
De reservdelsdokument som finns på foumets skogsbibliotek är bara utdrag med listade reservdelsnummer.
Hör med Alftaprodukter, jag tror de kan ha rull-lagren till vridleden i midjan

Cat554  
#805688 Er neppe lagren som glappar. Husen til lagren er for veka, så midjan skal renoveras eller gjøras ny om det skal bli bra. Forsøkte også lime inn lagren med massa dertil, men ingen varighet. Har tegninger til å gjøra nye delar, om du går på det...
OH

Användarvisningsbild

jfriisvold  
#805877 har samme problem med midjen. Kan du sende tegninger så jeg får se hvor mye arbeidet det er? JIF

Cat554  
Midje hylse Bruunett.pdf
Midje aksel Bruunett.pdf
Må spørre om noen kan forklare meg hvordan man sender PM. Men kan jo forsøke å laste den opp her også. Det er mine egne tegninger fra egen maskin. Se om det stemmer, da eldre maskiner hadde annen utførelse.
OH

Användarvisningsbild

natrix_lutra_91  
#805979 Man tackar för tipsen och ritningarna.
Jag får se hur midjan ser ut när maskinen kommer, men det låter som man behöver hitta en lokal mekanisk verkstad för att lösa problemet.

Kontaktar nog ändå alftaprodukter för att se om de säljer dem den kompletta reservdelslistan och andra saknade dokument.

TS

Cat554  
#805980 Borde vel lägge til at jeg använde seghärdat stål av beste kvalitet. Og tegningen visar tjockare gods enn originalet.
OH

Användarvisningsbild

Johanianga  
#859981 Reservdelskatalog finns här
Minibrunett 678 Reservdelar

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Vreten skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).