Skotare

Däck till rottne blondin

2 inlägg 1850 visningar 1 följer Svara, dela mm...   

Däck till rottne blondin

tallkotte  
#796778 Hej. Jag är nybliven ägare till en rottne blondin ifrån 1977. Jag är på jakt efter bredare fälgar till traktordelen. I dagsläget sitter det 18,4/34 jag skulle vilja få tag i ett par fälgar så jag kan ha 600/65-35 däck. Men vart kan man hitta fälg som passar bultmönstret? Eller får man leta efter typ några huddig fälgar och ha någon till att svetsa om fälgtalriken. Eller finns det fälgar ifrån någon annan maskin som passar bultmönstret. Det är åtta hjulbultar på hjulaxeln

TS
Rottne skotare

Re: Däck till rottne blondin

alias  
tallkotte skrev:Hej. Jag är nybliven ägare till en rottne blondin ifrån 1977. Jag är på jakt efter bredare fälgar till traktordelen. I dagsläget sitter det 18,4/34 jag skulle vilja få tag i ett par fälgar så jag kan ha 600/65-35 däck. Men vart kan man hitta fälg som passar bultmönstret? Eller får man leta efter typ några huddig fälgar och ha någon till att svetsa om fälgtalriken. Eller finns det fälgar ifrån någon annan maskin som passar bultmönstret. Det är åtta hjulbultar på hjulaxeln

Grunden till Rottne Blondinen är väl Ford 5000, så jag hade nog börjat med att jämföra din maskins fälgtallrikar mot likåldriga Fordars för att se om de överensstämmer.

Bara mina fem ören...

MVH
Alias

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).