Skotare

Ösa 250 som kopplar av hög/låg växel

3 inlägg 1813 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ösa 250 som kopplar av hög/låg växel

Johandalshult  
#684162 Hej finns här någon som har en sprängskiss på växellådan på en ösa 250 och eller någon som har bytat packningar i växelföraren till hög/låg växel. Behöver man öppna hela gaveln på växellådan för att göra detta ingrepp?



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Ösa 250 som kopplar av hög/låg växel

AKKAMAAN  
#684227
Johandalshult skrev:Hej finns här någon som har en sprängskiss på växellådan på en ösa 250 och eller någon som har bytat packningar i växelföraren till hög/låg växel. Behöver man öppna hela gaveln på växellådan för att göra detta ingrepp?

Här finns utdrag ur reparationshandboken samt reservdelskatalogen
Observera att mycket av informationen är "tillverkningsnummer.kritiskt".
T ex så är hydraulcylindern för hög/låg växling olika, en ändring gjordes från och med tillverkningsnummer 3167

Här en länk till all dokumentation på ÖSA 250. Det inkluderar en hel del andra dokument som jag själv samlat på mig och lagt till, Detta får du använda "på egen risk" hahaha

Användarvisningsbild

Re: Ösa 250 som kopplar av hög/låg växel

LarsBj  
#684953 Ojdå, det här har jag funderar på att fixa också, packningarn på växelväljaren. Men ska man behöva gå igenom allt det där så får jag utvärdera situation, bedriver inte direkt någon verkstad..... Är det inte bättre att tömma ur med jämna intervaller eller blir den full väldigt fort? Jag har samma problem, men sålänge jag inte växlar så går det bra, men växlar man börjar det rinna över och man får tömma efter ett tag.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).