sön 02 feb 2020, 09:32#622403
Du verkar ju inte ha samma problem som ja hadde på min 840.
Det finns ju start å stoppramper på hydrostatsystemet ochså som om dom är högt stälda skulle få dina symtom.
Men varför nån skulle vatt å pillat på dom är ju svårt å förstå, dessutom behövs det en service kod för att komma åt dom. Tror inte på det.
Problem med hydrostatsystem brukar oftast utmynna i att nogon påstår att oklagringarna är utslitna.
När vi felsökte på min så mätades ett antal olika tryck som visade sej va bra , hittades alltså inget direkt tokigt. Gissningen va ändå slitna oklager.
Jag renoverade hydrostatpumpen ( kostade sisådär 16- 18000).
Oklagren påstods vara dåliga (stämde sannolikt) men maskinen gick lika illa för det.
Hydrostatmotorn plockades ner , inga fel på den. Sattes bara ihop och provkörde i bänk , funkade utan problem.
Då fick ja tipset å renovera spridarna. Ja lyckades ju inte få väck alla 6 hela så ja köpte nya(ca 12000). Då blev det mycket bättre.
Till sist renoverade ja diesel pumpen (12000) samt bytte vakumklockan(4500) som sitter på den ochså(har med turbotrycket att göra).
Då blev allt som det skulle.
Observera att elgaskurvan måste läras in på nytt. På min 840 så gjorde man nån procedur med knappar å tändningsnyckel av å på. Då kör datorn motorn upp å ner i varvtall för att lära in vad dom olika varvtalen ligger i förhållande till elgasmotorns läge.
Stämmer inte elgaskurvan så kan bara det ställa till konstiga fenomen.
Finns ochså en sån procedur för att lära in nolläget på hydrostat pumpen efter renovering.
Men då får man passa sej för maskinen kan börja röra sej fram å tillbaka när den ställer in detta.