Skotare

Band 710/26.5 Vilka band är bäst i TEST?

7 inlägg 3770 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Band 710/26.5 Vilka band är bäst i TEST?

Aigars21  
#596343 Hej!
Ska köpa nya band så tänkte kolla om det finns något bättre än Olofors kovax soft som jag kör med idag.

kombi band eller bärande ? 🙏 :?:



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Band 710/26.5 Vilka band är bäst i TEST?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#596363 Köp kombiband om inte uppdragsgivaren kräver bärande.

Avatar Fallback

Re: Band 710/26.5 Vilka band är bäst i TEST?

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#596376 Evo max eller Eco max

Användarvisningsbild

Re: Band 710/26.5 Vilka band är bäst i TEST?

Engstranden  
#596383 Clark terra 85

Användarvisningsbild

Re: Band 710/26.5 Vilka band är bäst i TEST?

Aigars21  
#596484 [/url]Någon som kör med kopom maskin band Uni pro ett kombi band liknande kovax, tera85 fast dem har 30mm länk och kostar 57 000kr. Det låter prisvärd men hur är det med livslängden på dem någon som vet?

   TS
Avatar Fallback

Re: Band 710/26.5 Vilka band är bäst i TEST?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#596486 Har just köpt såna men precis bara slitit bort färgen så vet inget om hur de håller.

Användarvisningsbild

Re: Band 710/26.5 Vilka band är bäst i TEST?

skogsjan695xl  
#596507 Där jag jobbade förut körde dom med koppom band, visst är dom billiga men som med allt annat så får man vad man betalar för.
De var lite väl lösslitna och när de är slitna så upplevde jag att det blev mycket mer skakningar i maskin än när eco tracken jag hade före var dåliga.
Det är ju såpass mycke att slita på i krokarna så när det blir slitet långt ut så hinner en platta försvinna under däcket innan nästa är under, däcket går ner mellan plattorna om du förstår vad jag menar.
Sen broddningen var ingen lek heller, dom broddade själva några gånger och även lämnat in några band på firma som broddat, det har både förvärmts och inte förvärmts och lik förbannat går plattorna av efter ett tag.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).