Skotare

Transport

6 inlägg 2905 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Transport

sunlar01  
#524640 Hej
Hur fungerar det att köra transport efter väg längre sträckor med fulldrivna skotare tex. en Rottne Blondin?



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Transport

ÅsaNisse  
#524641 Inget bra. Det är att be om problem p.g.a. varmgång och spänningar i transmission.

Avatar Fallback

Re: Transport

uffejohan  
#524642 Kopplar du ur vagnsdriften är det väl inga problem, eller? När jag hade min FD Blondin körde jag ibland flera mil och den rullade lätt utan någon nämnvärd varmgång.

Avatar Fallback

Re: Transport

Tosca  
#524658 En dolly att lyfta upp kärran på skonar dreven i blondinboggien, även om du hjular med vagnsdriften urkopplad måste du hålla koll på konvertertempen, 95 grader är absolut maximum - går du högre riskerar beläggen att kupa sig säger de gamle.

Avatar Fallback

Re: Transport

sunlar01  
#524938 Tack för svaren tror nog att det är bäst att köpa en med rulldrift eftetsol jag har 8 mil mellan skiftena alt stt betala trailer 🙂

   TS
Användarvisningsbild

Re: Transport

hemhuggare  
#524952 Köp fulldriven och skaffa dig kontakt med någon traileråkare om du inte har väldigt släta och fina marker. Det känns långt att hjula även med en rulldriven maskin och i skogen är det som natt o dag i skillnad mellan de olika drifterna

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).