mån 06 mar 2017, 12:27#442872Bromsarna har låst sig på vänster sida av vagnen på min 868. Jag tänkte först att tryckluft frusit så jag monterade av staget som ska trycka in bromsen men det släpper ändå inte. Vad kan det då vara för fel?
Skotare
Vagnbroms SM 868
TS

tis 18 apr 2017, 21:14#451259Det är ju torra lamellbromsar på både fram och bakända. Om lamellerna blir vädigt nerslitna så kanske finns det möjlighet att att kulorna mellan tryckplattorna nyper, dvs rullar helt ur urgröpningen i tryckplattorna.
En tanke bara...
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
En tanke bara...
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Man lär så länge man undervisar...
//Per A
//Per A
tis 18 apr 2017, 21:35#451266Intressant tanke, har inte sett den skissen innan. Min maskin rullar lätt men då jag körde hem den förra veckan ca 2km så osa det broms ordentligt om vänster bak dock inget som känns att det ligger på. Har inte kommit till det projektet ännu. Mycket annat att fixa också. Kan rekommendera Stefan strömvall i Örebro. Mycket delar och kunskap på lager...
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).