Skotare

hydraulikk problemer øsa 250

11 inlägg 6799 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

hydraulikk problemer øsa 250

bella1  
#434879 Hei.
jeg har blitt en lykkelig eier av en øsa 250,som desverre kødder en del med meg. når jeg måler max trykk på pumpen,går det rett til 420 kg,for så og falle til 100 kg.rykker mellom 0-420 kg. når hovedtrykket faller,faller matetrykket også til 5-9 kg. matetrykket ligger på ca 18 kg ubelastet. prøvde å blokke slangen til kjøremotor,men den oppfører seg likt. pumpen er en linde bpv 70,og den skal visst ha blitt overhalt/reparert for ikke lenge siden. maskinen fungerte for 2 år siden,og har ikke blitt brukt siden. noen gode råd? sitter litt fast her,så HJEEELP motas med stoor takk.



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: hydraulikk problemer øsa 250

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#434897 Förstod jag fel eller hade du bara pluggat ena slangen till åkmotorn?
Bägge ska pluggas,ifall han fortfarande beter sej som du skrev är oklagringen skadad och pumpen ska sändas till reparation,ifall mätvärdena ok med pluggade slangar är åkmotorn felaktig

Avatar Fallback

Re: hydraulikk problemer øsa 250

AKKAMAAN  
#434901
bella1 skrev:Hei.
jeg har blitt en lykkelig eier av en øsa 250,som desverre kødder en del med meg. når jeg måler max trykk på pumpen,går det rett til 420 kg,for så og falle til 100 kg.rykker mellom 0-420 kg. når hovedtrykket faller,faller matetrykket også til 5-9 kg. matetrykket ligger på ca 18 kg ubelastet. prøvde å blokke slangen til kjøremotor,men den oppfører seg likt. pumpen er en linde bpv 70,og den skal visst ha blitt overhalt/reparert for ikke lenge siden. maskinen fungerte for 2 år siden,og har ikke blitt brukt siden. noen gode råd? sitter litt fast her,så HJEEELP motas med stoor takk.

Om du tar av båda Hirschmannkontakterna från hydrostatpumpen, beter sig trycket likadant då?

Användarvisningsbild

Re: hydraulikk problemer øsa 250

bella1  
#434976 Hei.
hadde blokket begge slangene til kjøremotoren,og det ingen forskjell på trykket da. syntes det er rart at pumpen ikke er ok,da den nesten ikke er brukt etter renovering.mener du at det er røket noe inne i pumpen Simba? er ikke sikker på hva du mener med Hirschmannkontakterna Akkamaan? kan det evt være noe feil med kaldstart ventilen tro? har på en måte følelsen av at det er en ventil av noen slag som fusker. pumpen klarer jo fullt trykk,og mister det brått i korte perioder. håper jo at jeg slipper renovering av pumpen,for det er vel ganske dyrt :(

   TS
Avatar Fallback

Re: hydraulikk problemer øsa 250

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#435088 Är han likadan framåt som bakåt :?:
Kan vara en cylinder som är loss/av

Användarvisningsbild

Re: hydraulikk problemer øsa 250

bella1  
#435091 ja,den er lik fram og bak. sylinder?? går ikke denne pumpen bare på fremdrift?

   TS
Avatar Fallback

Re: hydraulikk problemer øsa 250

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#435134 Nej,vinklar mellan fram o back,sitter 4 cylindrar ( 2 per riktning ) och dom kan gå av lr lossna och då kan han bli så där,själva pumpdelen är ok men ställdonet är sönder,ska hursomhelst plockas i småbitar ifall en kolv är felaktig

Användarvisningsbild

Re: hydraulikk problemer øsa 250

bella1  
#435216 Ok,skjønner. men da må jeg altså plukke ut pumpen og demontere den for å sjekke det? er det korrekt? må den da sendes til renovering,eller kan man sjekke dette selv?

   TS
Avatar Fallback

Re: hydraulikk problemer øsa 250

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#435400 Gavlarna kan lossas,spec. den sida som inte har magnetventilerna ( fäst med 6-kantbultar) är enkel att demontera.
Men är en cylinder av så ska pumpen demonteras och sändas för reparation.
Du kan ännu testa kallstart- och matartrycksventilerna,dom är likadana,bara att kallstartventilen har några extra brickor för att hålla ett lite högre tryck.
Byt plats på dom och montera några extrabrickor i matartryckventilen ( som du monterar där kallstartventilen normalt sitter )

Användarvisningsbild

Re: hydraulikk problemer øsa 250

bella1  
#435408 ok, jeg får prøve å se på dette. hadde håpet det bare var noen ventiler,for maskinen virket ok når den ble parkert for 2 år siden. den har ikke vært brukt på 2 år,og det er jo ikke bra at den ikke blir brukt. skal prøve det du sier,og håper på en ventil. takker for alle gode tips,er kjekt å få råd av noen som kan disse maskinene.

   TS
Användarvisningsbild

Re: hydraulikk problemer øsa 250

bella1  
#435772 Hei igjen.
i dag har jeg tatt ut ventilen til matertrykket og kaldstart ventilen,men de virket ok.men jeg tok opp styreforsterkeren, og så over kortet med lupe,og der fant jeg ett loddepunkt som ikke så bra ut. loddet dette,og ved prøvekjøring gikk den helt fint,uten noen rykk og napp. reiste til skogen med manometerne tilkoblet,og alt virket ok helt til jeg fikk på lass. da orket den ikke å dra. trykket falt da til 300 kg,og matertrykket til 5 kg :sad: dette tyder vel desverre på at pumpen ikke fungerer som den skal ? mistenker også at den står i høy gir,for den er veldig rask,og det er ingen forskjell på om jeg velger høy/lav. er det mulig å tvangs flytte den til lav,evt hvordan kan jeg sjekke dette??

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).