Skotare

sm 868 reservdelar

2 inlägg 4747 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

sm 868 reservdelar

aunnr1  
#411059 Jag har råkat köpa en 868, som är ombyggd till skördare men den har stått i många år, den startade på en gång när jag var o provade den, men det saknas nog inte fel på den.... det jag såg direkt var att vertikal kedjorna var fruktansvärt slacka o ville kugga över om jag provade vangsdriften o det gick lite tungt, oljetrycksmätaren fungerade inte, det gillar jag inte, kan inte förstå varför man inte repar en sån grej på gamla maskiner. nå den har inte kommit hem än o jag har ganska fullt upp nu men ska bli kul att riva lite o börja gå igenom vad man måste repa.
Till maskinen följde det med ett Tapio 400 aggregat, som nog är i stort behov av kärlek det också bla såg jag att kvistknivarna är rejält krokiga, men det aggregatet är nog från slutet på 80-talet.
Vart brukar ni köpa delar till sådana gamla maskiner, motorerna är väl inget större problem men resten av maskinen, är det nån som håller nå delar till 868, o drivkedjor vart får man tag på dessa
Anders



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: sm 868 reservdelar

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#412442 Stefan Strömvall (Strömvalls maskin) i Örebro?
MVH
Morgan

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).