lör 02 maj 2015, 06:41#328298Hägglunds och Komatsu har enligt mediauppgifter startat ett gemensamt projekt för att bygga en skotare med band. Två huvudmål är uppsatta för projektet. för det första att vålla mindre markskador och för det andra att kunna köra med högre hastighet. Här är en youtube länk som visar med vilken hastighet framtidens skotare ska köras!!
Skotare
"Snabbare skotning"
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

lör 02 maj 2015, 08:20#328305Stocken kommer bokstavligen flyga ut till avlägget!
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
lör 02 maj 2015, 13:09#328331Hej,
Jag lägger en länk här till den andra tråden om projektet: viewtopic.php?f=11&t=22497
Jag lägger en länk här till den andra tråden om projektet: viewtopic.php?f=11&t=22497
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
lör 02 maj 2015, 17:24#328359Man kanske kan ha 2 skördaraggregat på varje kran så inte skotaren kommer ifatt
Det är aldrig för sent att ge upp
lör 02 maj 2015, 17:57#328364Kan bara anta att det är skotning längs med basväg som är tanken, men ska man köra så snabbt, blir det till att spärra av och ha vakter vid avspärrningarna, annars kommer det ske olyckor.
//Henke månskensskogsbonde
lör 02 maj 2015, 18:54#328372Med dom hastigheterna så borde det öppnas upp en marknad för snabb och enkel säkring av lasten till avlägget
Finns inte det du söker? Bygg det själv! Om du bor där jag bor så vore du hemma då du kommer dit
. Rädda skogen ät en bäver!
. Rädda skogen ät en bäver!
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).