Skotare

Kranvåg

6 inlägg 2972 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kranvåg

Fredrik Reuter  
#12080 Hej,
Är det nån som har koll på om det är vanligt eller sällsynt med kranvåg numera på skotarna. Har sett att i princip alla tillverkarna har detta som tillbehör och det vore intressant att veta hurpass populärt det är?

MvH Fredrik



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

våg!

Valmet Anders  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12092 På vår skotare sitter vågen i bankarna....

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#12095 Hej,
Det är en Valmet då antar jag (tänkte på namnet)? :wink:

Hursom, är ni mycket betjänt av vågen, lasta till max, men ej över tillåtet, etc?

Vi hörs!

MvH Fredrik

   TS
Användarvisningsbild
Valmet Anders  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12108
Admin@skogsforum skrev:Hej,
Det är en Valmet då antar jag (tänkte på namnet)? :wink:

Hursom, är ni mycket betjänt av vågen, lasta till max, men ej över tillåtet, etc?

Vi hörs!

MvH Fredrik

Ja visst var det lätt att lista ut :D

jodå måste hålla koll varenda lass att man inte lastar över tilllåten vikt, som i vårat fall är 14 ton på 860.1, väldigt lätt att lasta över om man har loadflex bankarna,

För nån vecka sedan så hade vi ut en service kille, å då tog vi ut en "logg lista" från datorn på de 100 tyngsta lassen, å det tyngsta var nästan 22 ton...:( inte bra!

Användarvisningsbild
Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13048 Kan du köra för fullt med maskinen om du har 22ton på? Hörde en tekniker prata om att dem kanske skulle lägga in en spärr på hastigheten, beroende på hur stort lass du har... vet inte om det finns på valmet eller john deere?

Avatar Fallback
Ellingsson  
#13049 den ska tydligen dra ner hydrostaten som en potensometer om du har överlast,körde en 890 för några helger sen,men den verkade de inte vara det på,och det var en 890.3

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).