mån 26 sep 2011, 12:24#140623Hej,jag undrar om det är balanserade boggilådor på den modellen? och när började dom med dom lådorna?
Skotare
boggilådor 1110D
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga inboggilådor 1110D
Ellingsson - mån 26 sep 2011, 12:24
TS

mån 26 sep 2011, 13:59#140629Det är balanserade lådor på dom.
Har funnits länge, men vet inte hur länge.
Har funnits länge, men vet inte hur länge.
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
Riktiga män kör utan tändstift
mån 26 sep 2011, 16:47#1406321993 började TJ med balanserade boggien...
Har alltid jobbat i skogen och kommer troligtvis alltid att göra det
mån 26 sep 2011, 22:48#140705vad är balanserad boggi har ni bilder
tis 27 sep 2011, 19:14#140773
Balanserade boggilådor är vad jag förstår endast en boggilåda med ett extra kugghjul på varje sida om stickaxeln. Det får till flöjd att momentet på stickaxeln byter varv och ger ett moment tillskott på fram hjulen i färdriktningen på boggin. Det gör att boggin inte stegrar lika lätt i brant terrän, men jag tycker iallafall att i blöt terräng gräver den mera då är det ingen fördel att ha balaserad boggi.
Väldigt svårt att beskriva i text, så hoppas att ni förstod.
Woodstar
skogshasse skrev:vad är balanserad boggi har ni bilder
Balanserade boggilådor är vad jag förstår endast en boggilåda med ett extra kugghjul på varje sida om stickaxeln. Det får till flöjd att momentet på stickaxeln byter varv och ger ett moment tillskott på fram hjulen i färdriktningen på boggin. Det gör att boggin inte stegrar lika lätt i brant terrän, men jag tycker iallafall att i blöt terräng gräver den mera då är det ingen fördel att ha balaserad boggi.
Väldigt svårt att beskriva i text, så hoppas att ni förstod.
Woodstar
I don´t have problems.. only solutions!
Re: boggilådor 1110D
Ellingsson - tis 27 sep 2011, 22:07
tis 27 sep 2011, 22:07#140812okej,de va nån valmet försäljare som svammla om att det inte va den boggin på 1110orna,jag vart lite osäker! tack för svar
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar