Skotare

Skotare eller byta skogsvagn

20 inlägg 4723 visningar 4 följer Svara, dela mm...  
Rottne skotare kategori

Re: Skotare eller byta skogsvagn

alias  
Johannesv8 skrev:Om jag skulle byta skogsvagn istället vilken storlek på vagn skulle ni rekommendera till en Valmet 705 10 eller 12 ton?

Vet om folk i närområdet som har kört både odriven Moheda 10-tonnare och driven 12-13-tonnare efter 705:a. Det drivna ekipaget gick heltid åt ett lokalt sågverk på sent 80- & tidigt 90-talet.

MVH
Alias

Rottne skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Johannesv8  
#870857Japp okej 10-13 ton beroende på lite då
vad för märken rekommenderar ni?

TS
Användarvisningsbild

Bert1  
#870881Moheda,Farma,Utnäs är väl några förslag till en början
Själv har jag ingen erfarenhet av drift
En kompis har en Moheda m101 med drift efter en 605a som har gått nåt 1000 kubik och där har vad jag vet inte hänt mer än nån hydralslang

Användarvisningsbild

Johannesv8  
#871055Har bestämt mig för att avvakta lite med att köpa nåt nytt
Men behöver byta ventilpaket till kranen nu har jag ett renhorns paket. Men vet inte riktigt vad jag vill ha istället Jag hade egentligen velat ha ett traditionellt 6 spaks paket. Men har ju stödeben på kärran så då blir det ju 8 spakar men kan inte hitta något 8 spaks paket någonstans bara 7 spaks paket. Vet ni vart jag kan hitta ett 8 spaks paket någonstans?

TS

wigge  
Johannesv8 skrev:Har bestämt mig för att avvakta lite med att köpa nåt nytt
Men behöver byta ventilpaket till kranen nu har jag ett renhorns paket. Men vet inte riktigt vad jag vill ha istället Jag hade egentligen velat ha ett traditionellt 6 spaks paket. Men har ju stödeben på kärran så då blir det ju 8 spakar men kan inte hitta något 8 spaks paket någonstans bara 7 spaks paket. Vet ni vart jag kan hitta ett 8 spaks paket någonstans?

Staffans maskin hade då jag köpte.

Annons:
Eco Log
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).