tor 15 feb 2024, 17:54#833071Ja hjälpte en kompis (rågranne) för några år sen med en skogstraktor.
Hans problem va att batterierna dök efter nån timme.
Å hela ekipaget blev tomt på ström.
Efter mycke krångel å batteribyte i onödan blev ja inkopplad.
Då visa de sig att reläet som styrde värme elementet i insuget (till kallstarten) hadde brunnit ihop så de drog rejält me ström hela tiden å traktorn fick strömtorsk.
Nu tror ja inte de är fallet här men de kan ju va nåt som drar å snabbt ger spänningsfall genom ledningarna .
Skotare
Terri Atd

mån 28 okt 2024, 14:21#859747
Hej, jag såg i en länk att det fanns ett problem med vagnsdriften på en TERRI ATD, mitt problem är exakt lika som beskrivs. Är det någon här som kan beskriva vart backventilerna eller ventilen sitter? Tog ett par bilder på huvudpumpen, är det dom som sitter i botten , 1 en på varje sida av pumpen som kärvar eller är det den som sitter under pumpen med en justerskruv?
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Tommy Lidman skrev:Kan meddela att problemet med vagndriften har löst sig. Orsaken var en kärvande back ventil som sitter under hydraulpumpen 👍
Hej, jag såg i en länk att det fanns ett problem med vagnsdriften på en TERRI ATD, mitt problem är exakt lika som beskrivs. Är det någon här som kan beskriva vart backventilerna eller ventilen sitter? Tog ett par bilder på huvudpumpen, är det dom som sitter i botten , 1 en på varje sida av pumpen som kärvar eller är det den som sitter under pumpen med en justerskruv?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
tis 29 okt 2024, 07:42#859795Jag ska försöka ladda upp lite bilder .
Ventilen ser nästan ut som en slang koppling där under retur oljefiltret
Skapa konto
Ventilen ser nästan ut som en slang koppling där under retur oljefiltret
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS
ons 30 okt 2024, 00:10#859898Tyvärr såg inte mitt hydraulsystem likadant ut, kan nog bero på att jag har en 7 spaks maskin från början, det ser tyvärr ut som att det kan vara att backventilen sitter under hytten om hydraulschemat i instruktionsboken stämmer

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar