Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2588 inlägg 688239 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

ananders  
#488931
JensSkoog skrev:Inte gott det där, "ananders" :cry:

Bäst du tar dig en helg i lugn och frid och ger foten vila, så får
du hellre dra på huggarkängorna när den känns bättre :wink:


@JensSkoog jag försov mig i morse så när sysslorna som var planerade att göra innan jag skulle ut i skogen var gjorda var dagen så långt framliden att det inte var lönt. Så jag lydde ditt råd. :-bd
Och resten av nyårshelgen blir lugn.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#489336
ananders skrev:Jag och en kollega tappade en grind på min fot igår. 😡 :((



AAAAJJJ! Det gör ont sånt :(( Hoppas det läker till sig snabbt och att resten av dig har ett Gott Nytt År!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

ananders  
#489340
totte skrev:
ananders skrev:Jag och en kollega tappade en grind på min fot igår. 😡 :((



AAAAJJJ! Det gör ont sånt :(( Hoppas det läker till sig snabbt och att resten av dig har ett Gott Nytt År!


Jo tack det läker på bra. Bara lite öm idag. Gott nytt år till dig med.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#489378
ananders skrev:Jag och en kollega tappade en grind på min fot igår. 😡 :((

Gick det som i historien i MDin - bästa historien :?:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Vardon  
#492387 Ställer sågen nära hypro och täcker den med ris. Glömmer bort sågen och kör över den med framhjulet så den är sig inte helt lik.

Eftersom det var 543 ha sågen har jag inte bestämt om det var för jag körde över sågen med framhjulet eller att jag inte körde över den med bakhjulet

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#492388 Bild? :wink:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Vardon  
#492391 Sågen gick och använda och så glömde glömde jag den längst ner, längst bort, hoppas skiten snöar över och fryser fast.

Jag gläds över principen alltid två sågar

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Sandström87  
#492404 Hade lagt ifrån mig rörtången på snöslungan och igår då de hade kommit massa snö så komme jag inte långt innan det small och snöslungan blev stumm.
Trodde först att brytpinnen hade fare men de visade sig att de va rörtången som hade åkt me in och kilat fast.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#492413 Påminner om grannen som la ner sin nya Jonsered i klyvbaljan på sin Hakki Pilke när han fraktade den, glömde att den låg där när han satte igång den, kolven går alltid ut en gång när man kör igång den så plötsligt hade han 2 Jonsered

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

adahlm  
#492422 Hände en allvarligare röjsågsolycka idag i Finland nära Tavastehus. En grupp röjare (troligtvis linjeröjning på gång) röjde på samma område med otillräckligt säkerhetsavstånd.
Först fällde röjare 1 av misstag ett träd på röjare 2 som då ryckte till och skadade röjare 1 med sågen. Därefter snubblade röjare 1 och skadade röjare 2 med sågen..

Båda arbetarna skadades allvarligt i olyckan. Så håll avstånd då ni röjer..

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2018011 ... 9_u0.shtml på finska

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

stefanm  
#492671 Veckans blåsväder ställde till det lite med det gamla tältgaraget jag fick i höstas, trots att jag skottat av det veckan innan. Det fick bli en tripp in till Umeå och köpa några presenningar samt en 6,7 meters stege och några kalla och besvärliga timmar senare är det lagat och bör klara sig till sommaren.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#492684 Telefonen i framfickan på byxorna, ta i med hela kroppen mot stammen... Tji telefon. :( Trots ett rejält skal.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Gunnebyarn  
#492685
Mangan skrev:Telefonen i framfickan på byxorna, ta i med hela kroppen mot stammen... Tji telefon. :( Trots ett rejält skal.

Aj då, lider med dig då jag gjort liknande. Efter det är den alltid i bröstfickan ;-)

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Gunnebyarn  
#492686 Min fadäs under gårdagen blev att jag för tredje gången denna vecka gör följande. Packar fika, ställer i hallen, knyter huggarkängorna för att sedan kliva Över väskan på väg ut... Märker det först på plats i skogen... suck

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#492694
Mangan skrev:Telefonen i framfickan på byxorna, ta i med hela kroppen mot stammen... Tji telefon. :( Trots ett rejält skal.

Hoppas den inte var allt för ny.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).