Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11290 inlägg 2319425 visningar 391 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Brorsan  
#584727 Grattis!
Den såg fin ut, bra med radiostyrning för att slippa bynglandet med ventilpaket och slangar.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#584732 Handlat lite nya verktyg.
Det som Stihlen underlättar i form av lägre vikt och lättare kvistning tas nog ut av 555 om man ska nyttja den fullt ut.
Dom startar bägge två iaf så det är väl bara att sätta igång :d
Nya verktyg

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

ananders  
#584850 Då är det väl bara ut och hugga sig en enepinne så är utrustningen komplett. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Kjello82  
#584873 Grattis till köpet @ananders! 👍
Jag, och säkert många med mig blir också sugna på en sån när vi ser att du köpt. Tror att det är en kanonmaskin!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

ananders  
#584876
Kjello82 skrev:Grattis till köpet ananders! 👍
Jag, och säkert många med mig blir också sugna på en sån när vi ser att du köpt. Tror att det är en kanonmaskin!


Tack, jo jag hoppas att den åtminstone ska vara till lite hjälp.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

hlb  
#584877 GRATTIS Ananders, med takkran på traktorn blir den suverän som gallringsmaskin.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#584883
hlb skrev:GRATTIS Ananders, med takkran på traktorn blir den suverän som gallringsmaskin.

Men glöm inte enepinnen :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

hlb  
#584885 Något tålte hon skrattas åt, men mera hedras ändå. Så skaldade en finsk favoritförfattare, men den som tror enepinnen är ett skämt, förstår nog inte bättre. Meeeen resultatet av skadade träd visar sig ju inte direkt.
Jag tar kommentarerna med ro, de kommer ju från kompisar, som bara vill mig väl.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

ananders  
#584886
hlb skrev:GRATTIS Ananders, med takkran på traktorn blir den suverän som gallringsmaskin.


Det är nog sant men någon takkran har jag inga planer på att skaffa. Inte till den traktorn jag har idag iallafall.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

hlb  
#584887 Jo, jag var heller inte inne på kran från början men ,som väl var, blev jag övertalad, vilket jag är väldigt glad för.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Vardon  
#584904 Grattis ananders, ett aluspett och ett brytblock kan rekommenderas och se över tre äpunkten att alla skruvar sitter etc

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Erre  
#584908 Köpt en "lätt" skadad stihl ms 660 som någon dömde ut.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

ananders  
#584925
Erre skrev:Köpt en "lätt" skadad stihl ms 660 som någon dömde ut.


Misstänkte att det var du när jag läste om sågen i en annan tråd. :mrgreen: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#584940
hlb skrev:Något tålte hon skrattas åt, men mera hedras ändå. Så skaldade en finsk favoritförfattare, men den som tror enepinnen är ett skämt, förstår nog inte bättre. Meeeen resultatet av skadade träd visar sig ju inte direkt.
Jag tar kommentarerna med ro, de kommer ju från kompisar, som bara vill mig väl.

Jag skrattar inte als av enepinnen, @hlb - min tanke är att den är genial eftersom du med den har hittat en mycket enkel och billig lösning på något som är ett problem i vardagen. Och det bästa är ju att om man tappar bort den, så är det snabbt att göra en ny utan att det kostar nått :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#584943 En extra sak till att kläma fast kedjorna i min USG slipmaskin, så
har jag två så jag inte behöver att shimsa om när jag bytar mellan
att slipa 1,1-1,3 mm kedjor och 1,5-1,6 kedjor.

Kostade rent för mycket, men min ÅF fixade priset ner till det halva.
När den kom fram, upptäckte vi att det även följde med tre
slipskivor, 3,2 mm, 3,8 mm och 12 mm, så då blev priset
absolut akseptabel :wink:

Diamantskivan var inte med. Den hade jag från tidigare.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).