Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11289 inlägg 2319005 visningar 391 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#253104
matte57128 skrev:
matte57128 skrev:Idag har jag, av en mycket rekorderlig medlem av Skogsforum, köpt en FMV 240. Tanken är att montera denna FMV på min BM 650 för att kunna förse stegmataren med virke. En fällgrip hamnade plötsligt högt på önskelistan, men nu är pengarna slut. Igen...

Och nu är den monterad:
Dsc_0835.jpg

Återstår naturligtvis en jäkla massa jobb, men det är skönt att ha den på plats i alla fall.

Hur går det matte,har du kört igenom nån stam på processorn än.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Robertberg  
#253173 En 545Xpg för 8990 utan kampanjdunk och en oljerock! Oljerocken var read med 30%, men efter att expediten fumlat med kassaapparaten vart det 50% rabatt! En ljuvlig dag för en smålänning.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#253217
Då har grejerna anlänt, lägg märke till den lilla -
" Julgåvan " som var medskickad :smile: Svärdet känns minst sagt stabilt, för att inte säga: TUNGT. :surp:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#253231
Sehär vad " tomtemor " kom hem med. :smile: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

ananders  
#253240
anersimyra skrev:
IMG_2981.JPG
Sehär vad " tomtemor " kom hem med. :smile: :smile:


Den fick jag i julklapp. Många gammla och fina rariteter och nårgra "hur tänkte dom här" objekt. Trevlig läsning.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Willy N  
#253254 Köpte en Husqvarna 339XP till mig själv i julklapp för 4495:- inkl. moms
Opererade handleden för en månad sedan och ville ha en lätt men bra såg för att inte fresta handleden mer än nödvändigt när man väl vågar ge sig ut i skogen.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#253307 550 fick nytt svärd från Sigu Hara, den medföljande kedjan har inte samma "fjong" i sig som oregon, den är dessutom väldigt lättrörlig i länkarna. 394:an fick ett nytt kortare ( 28" )svärd, sen ser vi en liten "gruppkram" i maskinparken. :smile: :smile:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

axwell  
#253550 En kedjeröjare till skapligt pris, 9024 kr inkl. frakt moms och fakturering.
Slipper åka närmare 7 mil med bil till ÅF, kan ev. hämta den med cykel eller spark några hundra meter från bostaden.
Så nu måste den vara 4 ggr bättre än min nuvarande stamkvistare, här måste hårdtestas innan snön kommer.

http://www.maskinklippet.se/rojsag/husqvarna-535fbx

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

halvproffs  
#253555 Köpte en Samsung laserskrivare. Först Media Markt 3200:- sen åkte vi till Siba 2700:- och vägg i vägg ligger Elgiganten2200:-. Det är tur att det är bara några hundra meter mellan dom i Valbo.

Sen återstår det bara att få det att fungera :???:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

svampbob  
#253563
axwell skrev:En kedjeröjare till skapligt pris, 9024 kr inkl. frakt moms och fakturering.
Slipper åka närmare 7 mil med bil till ÅF, kan ev. hämta den med cykel eller spark några hundra meter från bostaden.
Så nu måste den vara 4 ggr bättre än min nuvarande stamkvistare, här måste hårdtestas innan snön kommer.

http://www.maskinklippet.se/rojsag/husqvarna-535fbx


Aj då 9 000 svenska kr på maskinklippet jag gav 10 000 när jag köpte min för någon månad sedan hos den lokala ÅF.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Tosca  
#253569
halvproffs skrev:Sen återstår det bara att få det att fungera :???:

Du kanske skulle köpt alla tre...

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

halvproffs  
#253572 Jo ,jag har sériekopplat dom. :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Tosca  
#253577 Blir det verkligen bra?
Adventsstakarna är ju seriekopplade - går en lampa sönder slocknar hela.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Palakangas  
#253584 Ett års godkännande på Bilprovningen.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

axwell  
#253603
svampbob skrev:Aj då 9 000 svenska kr på maskinklippet jag gav 10 000 när jag köpte min för någon månad sedan hos den lokala ÅF.


Inte så illa ändå, jag skulle ha fått betala 10900 hos min närmaste ÅF.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).