Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11289 inlĂ€gg 2318971 visningar 391 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Erre  
#738733 😅😅👍

Elmia
AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

johan eriksson  
#738754 Utan bild har det ju inte hÀnt.






AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Williamm  
#738764
johan eriksson skrev:Det blev ytterligare en Husqvarna 339.
De har seglat upp som en favorit hos mig, kanske inte att skruva i, men att köra. 😀

Snart har du Ànnu en.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Bert1  
#738772
johan eriksson skrev:Det blev ytterligare en Husqvarna 339.
De har seglat upp som en favorit hos mig, kanske inte att skruva i, men att köra. 😀


Är med lite sugen pĂ„ ett sĂ„nt el det nyare 439 blir det vĂ€l dĂ„
Om det inte gÄr och fÄ ordning pÄ 194

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Alex Strömberg  
#738832 Köpte 3/8 drev, Oregon Versacut 15" svĂ€rd samt C85 kedja till min 455 Rancher för att testa hur det funkar 😀

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

axwell  
#738844
Alex Strömberg skrev:Köpte 3/8 drev, Oregon Versacut 15" svĂ€rd samt C85 kedja till min 455 Rancher för att testa hur det funkar 😀


Det skulle inte förvÄna om det funkar, jag flatfilade en 3/8" lp pÄ en 30 cc-sÄg och det gick riktigt bra.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Alex Strömberg  
#738846
axwell skrev:
Alex Strömberg skrev:Köpte 3/8 drev, Oregon Versacut 15" svĂ€rd samt C85 kedja till min 455 Rancher för att testa hur det funkar 😀


Det skulle inte förvÄna om det funkar, jag flatfilade en 3/8" lp pÄ en 30 cc-sÄg och det gick riktigt bra.


De kom med 3/8 i nord Amerika sÄ de ska funka. Finns nÄgra videos nÀr de kör 24" med 3/8, dock med sÄn dÀr full skip kedja som Àr lite fusk enligt mig

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#738852 Med en C85 pĂ„ en 455 rancher sĂ„ tror jag nog att sĂ„gen kommer att storkna..😖. 😁

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#738855 https://www.husqvarna.com/us/chainsaws/455-rancher/
20" svÀrd, 3/8, och 7 kuggs drev stÄr det hÀr.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#738924 En ny förgasare och ett Big bore kit till Dolmarn.. :ymparty:

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#738930

Ett par prylar till min Hondawinch. FÀstplatta för trÀd eller stolp och en för dragkroken.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#738954
JensSkoog skrev:
1639429779_img_20211213_214554.jpg

Ett par prylar till min Hondawinch. FÀstplatta för trÀd eller stolp och en för dragkroken.

Med min Ă€ldre PW5000 sĂ„ lutar dragkroksplattan sĂ„pass mycket att vinschen inte ens gĂ„r att starta. Men om man förbereder genom att först fĂ€sta plattan och linan pĂ„ vinschen och sedan hĂ€nga pĂ„ den efter att vinschen startats sĂ„ fungerar det rĂ€tt skapligt..🙂👍

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#738969
anersimyra skrev:
JensSkoog skrev:
1639429779_img_20211213_214554.jpg

Ett par prylar till min Hondawinch. FÀstplatta för trÀd eller stolp och en för dragkroken.

Med min Ă€ldre PW5000 sĂ„ lutar dragkroksplattan sĂ„pass mycket att vinschen inte ens gĂ„r att starta. Men om man förbereder genom att först fĂ€sta plattan och linan pĂ„ vinschen och sedan hĂ€nga pĂ„ den efter att vinschen startats sĂ„ fungerar det rĂ€tt skapligt..🙂👍

Tack för tipset, @anersimyra :-bd
ÅF'n slĂ€ngde med dragkroksplattan för halva priset, sĂ„ dĂ€rför köpte jag den och tĂ€nkte att jag sĂ€kert kommer hitta anvĂ€ndning för den. Tar ju inte mycket plats i bilen, och nĂ€r man har den sĂ„ kommer den sĂ€kert att anvĂ€ndas. Ofta kan det ju vara svĂ„rt att hitta nĂ„got att fĂ€sta winchen i.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#739060
JensSkoog skrev:
anersimyra skrev:
JensSkoog skrev:
1639429779_img_20211213_214554.jpg

Ett par prylar till min Hondawinch. FÀstplatta för trÀd eller stolp och en för dragkroken.

Med min Ă€ldre PW5000 sĂ„ lutar dragkroksplattan sĂ„pass mycket att vinschen inte ens gĂ„r att starta. Men om man förbereder genom att först fĂ€sta plattan och linan pĂ„ vinschen och sedan hĂ€nga pĂ„ den efter att vinschen startats sĂ„ fungerar det rĂ€tt skapligt..🙂👍

Tack för tipset, @anersimyra :-bd
ÅF'n slĂ€ngde med dragkroksplattan för halva priset, sĂ„ dĂ€rför köpte jag den och tĂ€nkte att jag sĂ€kert kommer hitta anvĂ€ndning för den. Tar ju inte mycket plats i bilen, och nĂ€r man har den sĂ„ kommer den sĂ€kert att anvĂ€ndas. Ofta kan det ju vara svĂ„rt att hitta nĂ„got att fĂ€sta winchen i.

Det gÄr att vÀnda plattan Ät motsatt hÄll om arbetet inte krÀver full dragkraft pÄ vinschen. Har man ett högt tag i trÀdet och inte behöver alltför mycket dragkraft sÄ finns ingen risk att man knÀcker vÀxellÄdshuset, vinschen Àr för övrigt sÄ stadigt byggd att den sÀkert överlever fullt drag med felvÀnd platta.. :-bd :ymparty:

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#739090

Winchade fram lite ved till vedplatsen min idag, och anvÀnde bÄda prylarna.
NÀstan sÄ jag ar sur för att jag inte införskaffade dom tidigare. :wink:
Gick ju mycket lÀttare nÀr winchen fick fÀste lite upp i trÀdet.
Sista biten anvÀnde jag dragkroksplattan, eftersom
det inte finns annat winchfÀste dÀr.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).