fre 26 jul 2019, 14:19#578273Själv har man tur att man har semester nu när temperaturen ligger runt +30 grader på dagen och ca +20 grader på natten. Dagarna ägnas mest åt just semester, bad, god mat och skugga. Har blivit lite målning kvällstid av någon skuggvägg. Försöker komma ihåg att dricka mkt vatten. Var till Umeå idag och där var det +32 grader, en tryckande hetta så fort man steg ur bilen, även vissa butiker hade det otrevligt varmt....
När jag var yngre led jag ngt oerhört av värme men börjar mer och mer vänja/anpassa mig till temperaturer runt 30 grader sommartid, ligger dock inte och solar mig....
Till veckan ska det bli bra mkt mildare så då får det nog bli en tillsynsresa till skogen som jag har 43 mil bort om ingen lyckats elda upp den innan dess. Är nog rädslan för skogsbrand som är jobbigast när det är varm och torrt!?
Vad gör ni andra i värmen och hur gör ni för att inte må dåligt av den??
Socialt (mer om oss)
Vad gör ni i värmen??
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
fre 26 jul 2019, 14:26#578276Jobbar... hyvsat svalt kontor. Nästa vecka blir det besiktning i tunnel så då ska nog inte värme störa så mycket
AC i sovrummet
AC i sovrummet
Allt ovan är skrivet med reservation för eventuella tyckfel.
Ibland måste man tänka utanför boxern...
Ibland måste man tänka utanför boxern...
fre 26 jul 2019, 15:19#578283Pressar hö, byter bromsrör.
Riktigt rolig sysselsättning.
För att dämpa värmen, dricker öl, och rosevin....
Riktigt rolig sysselsättning.
För att dämpa värmen, dricker öl, och rosevin....
fre 26 jul 2019, 15:27#578287Det gick skapligt till strac efter lunch hemma. Nu fick jag köra barnen till sjön och gladast är nog själv...
Det är varmt nu!
Det är varmt nu!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
fre 26 jul 2019, 15:44#578289Har varit ned till älven och badat i forsen skönt och svalkande men har nu ställt in alla höbärgningsmaskiner för vinterförvaring och genast är jag blöt i svett igen.
Jag satt i skördaren igår kväll och vid halv tolv gick en slang så jag kunde åka hem även då var jag sjöblöt i svett åkte hem och tog en nattöl. Åker nog upp och byter slangen efter middagen och kör en stund igen.
Jag satt i skördaren igår kväll och vid halv tolv gick en slang så jag kunde åka hem även då var jag sjöblöt i svett åkte hem och tog en nattöl. Åker nog upp och byter slangen efter middagen och kör en stund igen.
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman
fre 26 jul 2019, 16:45#578313Efter att ha jobbat en dag på sex veckor så vilar jag även i dag. I morgon ska jag starta flispannan på jobbet. Låter skönt.
fre 26 jul 2019, 17:45#578327Gjuter grundsula 7 m3 betong med ny inköpt 800 l blandare, funkar riktigt bra,, och torpargrund 1200 st lecasten 25 cm i en sydsluttning. "Bara" 28 grader och svag bris från sjön så det funkar ok.
Semestern blir till älgjakten i september.
Olle
Semestern blir till älgjakten i september.
Olle
fre 26 jul 2019, 19:00#578347Fick inspiration av dig @macho och försöker nu starta min Poclain efter att den har blivit stående några år. Ännu inte lyckats men då det finns köpsugna på maskinen så måste jag göra litet seriöst försök igen, men det blir i morgon.
@macho har du fått igång din maskin?
@macho har du fått igång din maskin?
fre 26 jul 2019, 21:40#578391Åker motorcykel mellan gårdarna på en kulturfestival. Badar. Ska inte göra något nyttigt så länge värmen håller i sig. Sen blir det grävning och röjning.
Rottne F12, Volvo EC70, Valtra A75, Kranman P25
Stihl MS 201,241,261,362, RS460,480,490, Jonsered 2253WH
Stihl MS 201,241,261,362, RS460,480,490, Jonsered 2253WH

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).