Socialt (mer om oss)

Dagens glädjeämne

2545 inlägg 292535 visningar 89 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

svempus  
#699887 Att jag fick höra i dag att vi ska få hämta ut arbetskläder för utbildningen på ett företag i Örebro. Betyder också att jag kommer få gå utbildningen till svetsare med andra ord för inte skulle dom lägga ut pengar på att låta en åka och hämta ut arbetskläder utan att redan vilja att man ska få gå hos dom om man vill det..

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

totte  
#699896 Glad att höra det Svempus. Lycka till!

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

ananders  
#701242 När jag körde hem idag så såg jag verkligen fram emot att skotta undan de 15 cm snö som kommit idag. Men till min glädje var det redan fixat. Min älskade sambo såg för sin inre syn mig slita i mitt anletes svett med snön hela kvällen. Och på grund av det så ringde hon en granne som har en liten lastmaskin och anlitade honom till att ploga rent uppfart och gårdsplan.😍

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

svempus  
#701595 Idag vart det definitivt klart att utbildningen börjas med allvar på onsdag nästa vecka fick äntligen veta det i dag vart lite ovisst till i dag. Skönt att få något att göra framöver så där 50veckor..

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

sundelius  
#701600
ananders skrev:När jag körde hem idag så såg jag verkligen fram emot att skotta undan de 15 cm snö som kommit idag. Men till min glädje var det redan fixat. Min älskade sambo såg för sin inre syn mig slita i mitt anletes svett med snön hela kvällen. Och på grund av det så ringde hon en granne som har en liten lastmaskin och anlitade honom till att ploga rent uppfart och gårdsplan.😍

Äkta kärlek 😍

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

ananders  
#701610
sundelius skrev:
ananders skrev:När jag körde hem idag så såg jag verkligen fram emot att skotta undan de 15 cm snö som kommit idag. Men till min glädje var det redan fixat. Min älskade sambo såg för sin inre syn mig slita i mitt anletes svett med snön hela kvällen. Och på grund av det så ringde hon en granne som har en liten lastmaskin och anlitade honom till att ploga rent uppfart och gårdsplan.😍

Äkta kärlek 😍


Javisst, är det

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

totte  
#701616
ananders skrev:
sundelius skrev:
ananders skrev:När jag körde hem idag så såg jag verkligen fram emot att skotta undan de 15 cm snö som kommit idag. Men till min glädje var det redan fixat. Min älskade sambo såg för sin inre syn mig slita i mitt anletes svett med snön hela kvällen. Och på grund av det så ringde hon en granne som har en liten lastmaskin och anlitade honom till att ploga rent uppfart och gårdsplan.😍

Äkta kärlek 😍


Javisst, är det


Vi gläds med dig!

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

totte  
#701618
svempus skrev:Idag vart det definitivt klart att utbildningen börjas med allvar på onsdag nästa vecka fick äntligen veta det i dag vart lite ovisst till i dag. Skönt att få något att göra framöver så där 50veckor..


Riktigt roligt att höra Svempus! 😀 👍

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#701879 Mycket blötsnö och uppläga på granarna där jag gallrar i
vinter gav mig bekymmer för toppbrott, isär i kanten mot kraftgatan.

Slog om till pluss när det snöade som värst, och senn blev det regn
nu sista dygnet, så jag trampade mig ut för att kolla.
Inte ett enda brott så långt jag kunne observera. Lyckligvis uteblev
vinden som dom lovade, annars skulle det väl gått illa i ett bestånd
som har stått ogallrat rent för länge. 👍

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Göt  
#701961 Såg idag att skogsforum öppnat en ny webbapp, kommer att bli intressant. Tack
:-bd :ymhug:

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#702532 Skrev ovan att jag inte hade hittat en enda skada i skogen jag
jobbar i efter snövädret där det la sig mycket snö i topparna.
satt toppen upp så det syns att den väl inte hade blivit någon succé vid slutavverkning.

Men idag hittade jag en - men det spelade ingen roll eftersom den här granen
på ungefär 18 meter var en jag hade märkt ut för att gallras bort.
Har nog brutits tidigare ochså ser jag.

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

machonisti  
#702559 Katten är helt från sig och knorrar efter herrsällskap!

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

ville65  
#702578 NEJ NEJ NEJ! Låt katten vara! Det är djurplågeri!

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

axwell  
#702620 Äntligen, lyckades vi hamna i kö till 1:a Covid19-sprutan och nästa spruta blir om 3 veckor.
Det blev Pfizers Comirnaty.

Kändes överdramatiserat, vi skulle tvunget sitta kvar minst 15 min så att personalen skulle kunna se om vi överlevde. 😀

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Piraboin  
#702622 så är de ganska vanligt efter viss sprutor och mediciner som är nya och man inte har riktigt vet vilka biverkningar man kan få

för ca 2år sedan fick jag en medicin som bara hade varit ute på marknaden i ca 6 månader så var jag tvungen att sitta i väntsalen i ca 30-45 min i fall jag skulle få någon allvarlig reaktion och de var dessutom på sjukhus och inte på en hälsostation men de gick bra å den medicinen har jag haft nu i ca 2 år utan problem

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).