Socialt (mer om oss)

En skogsbondes vardag

4050 inlĂ€gg 516108 visningar 117 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#677793 Verkar lurt, Bosse1! 😉

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

Bosse1  
#677794
isteskog skrev:Verkar lurt, Bosse1! 😉


Har du kollat hur "djupt" det Àr torrkvist ? Tycker att det kan vara friskkvist bara nÄgra cm in ibland.

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#677795 Finns alla möjliga kombinationer.... Rötkvist Ă€r det i de frodigaste exemplaren. Skulle tro att en skĂ€rm om 40-50 Ă„r sĂ„ ser det hyfsat ut Ă€ndĂ„, men dĂ„ fĂ„r man nog gallra bort de vĂ€rsta "monstren" 😉

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

JensSkoog  
#678285 Det behövdes inte nÄgon forskning för den hÀr konklusionen - dom
kunne bara frÄgat mig som gör mitt bÀsta för att inte stigarna ska
vidga sig ut mellan granarna och ut i planteringarna :sad:
https://www.nrk.no/osloogviken/ny-forsk ... 1.15233500
Resultatet ser jag ju som erosion och rotröta :evil:

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#678309 Har sett pÄ vissa cykelleder att det blir vÀldigt slitet, nÀstan som med crossarna. Kanske lÀge att göra cykelleder dÀr de kan Äka utan att det gör sÄ mycket?

   TS
Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

wigge  
#678328 VÀrmer upp kojan inför dagens gymnastikövningar.
Optimus No 1551 stÄr för ljuskÀllan.
Blir en fin dag i norr

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#678572 Falukorven i fara! đŸ€Ź https://www.atl.nu/lantbruk/falukorven- ... 19d0c98f64

   TS
Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

tallen100  
#678574 TĂ€nk om det dĂ€r EU kunde hitta pĂ„ nĂ„got vettigt, iaf nĂ„n gĂ„ng ibland..... đŸ˜„

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

Avslutat-02  
#678577 jasÄ att bevara det som Àr svenskt Àr orimligt men att kalla köttfria köttbullar för just köttbullar gÄr bra..
eller korv i alla dess slag...mjölk..
det Àr dags att miljölobbyister med vegan hybris byter land och helst kontinent....

eftersom allt Àr sÄ fel i detta landet, dÀr vi enligt tradition Àter kött mm sÄ bör de köpa sig ett eget land eller allmÀnt hÄlla kÀften.....

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

tallen100  
#678579 Sverige borde genast följa England och lĂ€mna 👍 .
Inte bara för falukorven skull 😉

AnvÀndarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

ananders  
#678584
vinterrojarn skrev:jasÄ att bevara det som Àr svenskt Àr orimligt men att kalla köttfria köttbullar för just köttbullar gÄr bra..
eller korv i alla dess slag...mjölk..
det Àr dags att miljölobbyister med vegan hybris byter land och helst kontinent....

eftersom allt Àr sÄ fel i detta landet, dÀr vi enligt tradition Àter kött mm sÄ bör de köpa sig ett eget land eller allmÀnt hÄlla kÀften.....


Nu tycker jag att vi ska sansa oss lite, tror nog detta drabbar produkter i andra EU-lĂ€nder ocksĂ„. Och köttfria köttbullar kallas nog mera vedertaget vegobullar idag, sĂ„ Ă€r Ă€ven det i-landsproblemet löst. 😉 👍

AnvÀndarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

HannuRöj  
#678587 đŸ˜Č
För HK blÄakorvs skull skulle vi nog stÀnga grÀnsen..

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

axwell  
#678590
tallen100 skrev:Sverige borde genast följa England och lĂ€mna 👍 .
Inte bara för falukorven skull 😉


En till pÄ det !

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#678591 Vi skulle aldrig ha gĂ„tt pĂ„ de dunster som nĂ€ringsliv, fack och den politiska eliten försökte slĂ„ i oss .... tycker det börjar lukta mer och mer illa om EU-kolossen ...... đŸ˜€

   TS
Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

axwell  
#678592
HannuRöj skrev:För HK blÄakorvs skull skulle vi nog stÀnga grÀnsen..


Vad Àr det för korv ?

Starka argument för att lÀmna EU pga korven Àr: BastutrÀsk och Gudruns alspÄnsrökta 72 % kötthalt.
Blev bjuden pÄ falukorv frÄn sthlm-trakten med 80 %, ingen höjdare, lÄt Stockholm stanna i EU dÄ det var dom som röstade in oss.
Senast redigerad av axwell mÄn 09 nov 2020, 18:05, redigerad totalt 1 gÄng.

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).