Socialt (mer om oss)

Vårrapporten

1044 inlägg 223981 visningar 59 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

Blivande snickare  
#277308 15º varmt å sädesärlan siktad. Eller närmare bestämt hela 3 styckna! :surp:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

axwell  
#277317 Siktade sädesärlan förra lördagen (12:e) bakom grannens nyinköpta MF 135 med harven i backen under premiärturen.

Måste tillstå att den (135:n) har skönare ljud än min lite modernare Yanmar.

Öppna fält är helt snöfria, sista isfläckarna på potatislandet är "putz weg".

Just nu +14 C och molnen har börjat dra in över nejden.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#277328 + 17 grader idag. Första gången någonsin som jag behövt klippa gräset till påsk :!: :!:

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#277335 Skall tillägga att vi hörde storspoven här första gången igår.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#277345 Har inte koll på termometern idag. Men säsongspremiär för kortärmat i eftermiddag.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#279665 I onsdags låg snön på backen när vi klev ur bilen vid 6-snåret, snöade tills vi åkte hem men allt var borta dagen efter. Igår och idag regnade det istället och var nån enstaka plusgrad, bra med såna dagar så man inte bara går och myser i skogen.
Fast lite mysigt är det när det regnar också!

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#279680 Nederbörd även här, tack och lov i flytande form denna gång. Antar att plus tre och regn är nån slags vår.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

ananders  
#321266 Veckans vårtecken är lärkan tofsvipan och gödsellukt :mrgreen: .

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

halvproffs  
#321269 Börjar kännas som vår här också fast det var -7 i morse. 98% av snön på åkrarna är borta, i skogen är det fläckvis snö kvar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

JensSkoog  
#321314 Visst är det vår! Börjat flyga sakor i luften som min näsa inte gillar 😈 Hasselen jobbar hårdt med å föra släkten vidare, och jag misstänkte att influensan kom tilbaka en sväng, men det var bara allergin, så nu tugger jag zyrtec och känner att jag mår bättre. Då är det vår :mrgreen: Men det är härligt :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321452 Skrapat tillbaks gruset efter vinterns snöröjning och kört med harven för att snygga till parkeringarna.

Ja nu är våren på g.

Avatar Fallback

Re: Sv: Vårrapporten

Fredrik  
#323289 Idag blev det bakslag på våren. Iaf i västra Värmland!

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

JensSkoog  
#323305
Här ochså! 50 cm genom natten och i föremiddag :shock:

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

axwell  
#323326
JensSkoog skrev:Här ochså! 50 cm genom natten och i föremiddag :shock:

Så där kommer det att se ut här i mitten av Sverige redan nu på fredagmorgon, ovanpå dom 20 cm som är kvar efter vintern :mrgreen: :???:

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

JensSkoog  
#327548 Har varit skönt väder i ett par veckor, men i dag komm regnet :grin: Jag har väntat på det efter att granplanterna kom i gården. Ville inte plantera när marken var så törr, isär inte i brantorna där dom ska.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).