Socialt (mer om oss)

Vårrapporten

1044 inlägg 223973 visningar 59 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

ananders  
#166041 Idag lades dubbelmontagen på, harvarna kopplades och gödningsslungorna rullade på höstveten så nu är det defenitivt vår på jobbet. 8)

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#166107 Blåser.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Mäki  
#166114
ananders skrev:Idag lades dubbelmontagen på, harvarna kopplades och gödningsslungorna rullade på höstveten så nu är det defenitivt vår på jobbet. 8)


Var i landet? Det är roligare för oss andra om man skriver i sin profil var man bor.

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

flisshejk  
#166144 Nu är det gränsfall -6,9 i morse, men solen stålar från en klar himmel så det finns hopp om tö fram på dagen.

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166967 Idag +8 mulet.
Skulle behövas 25mm regn då det varit mycket litet nederbörd i Feb. o Mars.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

ananders  
#166975
Mäki skrev:
ananders skrev:Idag lades dubbelmontagen på, harvarna kopplades och gödningsslungorna rullade på höstveten så nu är det defenitivt vår på jobbet. 8)


Var i landet? Det är roligare för oss andra om man skriver i sin profil var man bor.


Min arbetsplats ligger i närheten av Kristianstad.
Igår var det premiär för såmaskinen med och hade vi bara fått hem sockerbetsfröna med så hade de också börjat att sås.

I skogen på jobbet pågår uppröjningen av Adventsstormen, man räknar med ca 2000 m3fub stormvirke.

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

Blivande snickare  
#166995 Här har vi sol och lite moln om vartannat. Snötäcket har dock reducerats till underbara 30cm. Någon +grad

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166997 I varma hörnet på huset

(krokus för den i växternas värld obevandrade...)

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

Blivande snickare  
#167988 Nu har vi barmark nästan överallt :ymparty:

7+ grader och lite mulet nu men solen sken för en stund sen när jag var ut och tog reda på några tall kvistar som blåst ner, blev ett litet fång ved igen :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Kse  
#168077 +2 och ösregn :-t

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

finskpinne  
#168096 Några grader plus här också och ett jäkla ösregn som häver ner!! Nejnejnej... ~x(

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Mäki  
#168100
finskpinne skrev:Några grader plus här också och ett jäkla ösregn som häver ner!! Nejnejnej... ~x(


Håller med NEJ NEJ NEj jag håller på att slutavverka en mosse och om det håller på så här hela natten kommer jag inte ut på skiftet :((

Om det inte kommer ett bakslag och blir kallt :-s så får vi hoppas 🙏 att det snabbt torkar upp annars blir det långt uppehåll :-ss

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

finskpinne  
#168102 Jo, säsongen blev inte speciellt lång i år... :cry:

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Mäki  
#168107 Riktig vinter här blev 2.5 månader :???:

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

Blivande snickare  
#168115 Sluta gnälla, det kunde varit värre :mrgreen:




Kyligare här idag, mulet och allmänt rätt tråkig måndag.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).