Socialt (mer om oss)

Kom i form med skogsforum..💪🙂

91 inlägg 15578 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Kom i form med skogsforum..💪🙂

JensSkoog  
anersimyra skrev:Jaha, då har man ”stärkt” sönder ryggen och tappat oljetanklocket till sthilen och någon åf finns inte i närheten..🤬

Vad skedde med ryggen, @anersimyra? Tränade du för hårdt?
Stihls oljtanklock har jag ofta haft svårt med. En gång klättrade jag upp i en
klibbal i en trädgård för att kapa lite där uppe. Lyftade sågen med en arm över
huvudet, och så lossnade locket och allt innhalt rann rakt i visir och över
hela framsiden. Värsta var väl möjligen att jag fick klättra ner och fylla igen 🤣

Elmia
Användarvisningsbild

anersimyra  
JensSkoog skrev:
anersimyra skrev:Jaha, då har man ”stärkt” sönder ryggen och tappat oljetanklocket till sthilen och någon åf finns inte i närheten..🤬

Vad skedde med ryggen, @anersimyra? Tränade du för hårdt?
Stihls oljtanklock har jag ofta haft svårt med. En gång klättrade jag upp i en
klibbal i en trädgård för att kapa lite där uppe. Lyftade sågen med en arm över
huvudet, och så lossnade locket och allt innhalt rann rakt i visir och över
hela framsiden. Värsta var väl möjligen att jag fick klättra ner och fylla igen 🤣

Under träningen så känns ingenting i ryggen. Men i dag gjorde jag det klassiska misstaget att knästående och med krum rygg sträcka mig långt och lyfta en full dunk. Och det vet ju alla att detta är lika illa som att bädda säng..😜

TS

Tralsmo  
#806259 I den här tråden vågar man knappt gilla nånting.

Användarvisningsbild

Williamm  
anersimyra skrev: Men i dag gjorde jag det klassiska misstaget att knästående och med krum rygg sträcka mig långt och lyfta en full dunk. Och det vet ju alla att detta är lika illa som att bädda säng..😜

Det tycker ju jag med är jobbigt, då är jag nog lite försiktig av mig om jag jämför med ved "gubbarna" säger sig ha kunnat men inte precis klen.
Senast redigerad av Williamm fre 14 jul 2023, 19:26, redigerad totalt 1 gång.

Brorsan  
anersimyra skrev: Och det vet ju alla att detta är lika illa som att bädda säng..😜

Samma med matlagningen vid spisen eller disken.
Då får man skällning för att man stöder huvudet mot överskåpet eller spiskåpan:
Det blir fläckar när du står så där!!

isteskog  
#806268 "Inga" säger ingenting hon ...... 😉

Användarvisningsbild

anersimyra  
Brorsan skrev:
anersimyra skrev: Och det vet ju alla att detta är lika illa som att bädda säng..😜

Samma med matlagningen vid spisen eller disken.
Då får man skällning för att man stöder huvudet mot överskåpet eller spiskåpan:
Det blir fläckar när du står så där!!

Själv får jag beröm över det smarta med att stöda pannan mot skåpet..😃 det är det dock slut med då det i går beställdes diskmaskin och det ”bestämdes” samtidigt att jag framöver kommer att tilldelas ett antal nya hushållssysslor..😮

TS
Användarvisningsbild

anersimyra  
#806270 Jaha..nu fick jag minsann höra att det blir fläckar som dessutom är svåra att tvätta bort..😖

TS
Användarvisningsbild

JensSkoog  
#806276 Bädda sängar är jag så dårlig på att fruntimmeret har förbjudit mig jobbet, och lycklig är jag. 🤣
Men det med att stöda pannan mot skåpet har jag gjort i många år. Faktisk var det min läkare
som rådde mig till det och eftersom jag näst aldrig är svett eller skitig (nu lyger jag visst) och inte använder
olja i håret (det som är kvar), har det gått bra i alla år, tror jag 🤔

Användarvisningsbild

anersimyra  
JensSkoog skrev:Bädda sängar är jag så dårlig på att fruntimmeret har förbjudit mig jobbet, och lycklig är jag. 🤣
Men det med att stöda pannan mot skåpet har jag gjort i många år. Faktisk var det min läkare
som rådde mig till det och eftersom jag näst aldrig är svett eller skitig (nu lyger jag visst) och inte använder

Då återstår att se vem som först lägger in en träningsbild med rubriken: Diskning med pannstöd..😃👍

TS

tallen100  
anersimyra skrev:
JensSkoog skrev:Bädda sängar är jag så dårlig på att fruntimmeret har förbjudit mig jobbet, och lycklig är jag. 🤣

Då återstår att se vem som först lägger in en träningsbild med rubriken: Diskning med pannstöd..😃👍

Men står ni fel så blir ni diskade.. 😎

Användarvisningsbild

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#806284 Avslutade kvällen med en cykeltur, så här på sommaren är det ju enkelt ( enklare i alla fall) att komma ut, men frammåt hösten och vintern brukar det vara svårare.... Synd att ni alla bor så avsides till, annars kunde man ju skapa en liten träningsgrupp och ge sig ut tillsammans....

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#806290 Finns förvisso virtuell cyklelträning (och säkert en massa andra virtuella träningsvarianter också), där var å en sitter på sin kammare, men ändå tränar tillsammans i grupp.
/Niklas

Användarvisningsbild

anersimyra  
#806325 Min enligt läkarvetenskapen degenererade rygg höll väl ihop trots ett tämligen utmattande marklyftpass..🙂 av ryggontet från gårdagens skogsarbete märktes inte ett spår utan marklyftpasset verkar snarast ha en positiv inverkan.

TS

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#806335 Sjølv om du er vane med skogsarbeid så husk og begynn forsiktig og ta det gradvis, fort gjort og bli skada. Dei fleste av oss som ikkje er heilt unge lenger har litt skavanker her og der og. Spesielt fleirleddøvelser som markløft er stor belastning på kroppen. "Ikkje vær redd for og gå sakte, vær berre redd for og stå i ro" er det noko som heiter.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).