ord bind skrev:Skulle starta lynx635 efter ett par års stillestånd (mikuni modifierad). kollade att det fanns bränsle. Ett par tag med primern och började dra. Den tände till men stannade efter tio sekunder. Tänkte då: lite gas så går det nog bättre. Och nog fan gick den alltid,
rätt i genom grannens trädgård mellan fruktträd o buskar på halv gas.
Trots tappra försök att få stopp på den (huven bort plockad)for jag genom en
nyponhäck och över ett krondike på full gas och upp på vägen.
Då som först fick jag bort luftfiltret och kunde strypa den med näven.
Kontentan blir alltid växel i neutral, nytt bränsle så det inte blir förgassaris och dödarsnöret på plats annars rekommenderas inkontinensskydd.
PS man ska inte ha så jävla bråttom.DS
Sidenbladh skrev:halvproffs skrev:Så var det ja. Visst var det en bra film som många yngre också uppskattar att se.
Tänkte inte bli så där vrång själv
Att han dessutom säger till "kärringen" att gå in för "du gör väl i strumpskaften när jag drar igång den här manicken" och sen tappar kontrollen över sågen när han väl får igång den gör inte saken sämre
För den som känner abstinens eller bara vill fräscha upp minnet finns filmen här: http://www.oppetarkiv.se/video/1132574/motorsagen
Niking skrev:Plötsligt såg jag en liten slystam som lutade ca 30 grader ut mot en kraftledningsgata. Den skulle naturligtvis bort, så dit med svärdet. Till min stora förvåning hände det ingenting i kapväg, utöver ett rejält gnistregn. Jag gjorde ett nytt försök, men med samma märkliga resultat. Då tittade jag mera noggrant på den lutande "slystammen" och konstaterade att det i själva verket var en plastöverdragen stålvajer, som stadgade elstolpen.
Mangan skrev:Niking skrev:Plötsligt såg jag en liten slystam som lutade ca 30 grader ut mot en kraftledningsgata. Den skulle naturligtvis bort, så dit med svärdet. Till min stora förvåning hände det ingenting i kapväg, utöver ett rejält gnistregn. Jag gjorde ett nytt försök, men med samma märkliga resultat. Då tittade jag mera noggrant på den lutande "slystammen" och konstaterade att det i själva verket var en plastöverdragen stålvajer, som stadgade elstolpen.
Jaaa! Känner igen det där, när man prövar samma sak andra gången och får samma resultat. Det är vad som skiljer ett misstag från en rejäl dumhet!
Niking skrev:Mangan skrev:Niking skrev:Plötsligt såg jag en liten slystam som lutade ca 30 grader ut mot en kraftledningsgata. Den skulle naturligtvis bort, så dit med svärdet. Till min stora förvåning hände det ingenting i kapväg, utöver ett rejält gnistregn. Jag gjorde ett nytt försök, men med samma märkliga resultat. Då tittade jag mera noggrant på den lutande "slystammen" och konstaterade att det i själva verket var en plastöverdragen stålvajer, som stadgade elstolpen.
Jaaa! Känner igen det där, när man prövar samma sak andra gången och får samma resultat. Det är vad som skiljer ett misstag från en rejäl dumhet!
Å andra sidan, en gång kan vara slump. Men två gånger på raken, ja då är det verkligen verifierat.
/Niklas