Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2588 inlägg 739121 visningar 130 följer Svara, dela mm...   

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

ord bind  
#262902 Skulle starta lynx635 efter ett par års stillestånd (mikuni modifierad). kollade att det fanns bränsle. Ett par tag med primern och började dra. Den tände till men stannade efter tio sekunder. Tänkte då: lite gas så går det nog bättre. Och nog fan gick den alltid,
rätt i genom grannens trädgård mellan fruktträd o buskar på halv gas.
Trots tappra försök att få stopp på den (huven bort plockad)for jag genom en
nyponhäck och över ett krondike på full gas och upp på vägen.
Då som först fick jag bort luftfiltret och kunde strypa den med näven.

Kontentan blir alltid växel i neutral, nytt bränsle så det inte blir förgassaris och dödarsnöret på plats annars rekommenderas inkontinensskydd. :grin:

PS man ska inte ha så jävla bråttom.DS

Elmia
Användarvisningsbild

totte  
#262903 Det är vid såna tillfällen man önskar att nån stått där och filmat och lagt ut på tuben! =))

TS
Användarvisningsbild

anersimyra  
ord bind skrev:Skulle starta lynx635 efter ett par års stillestånd (mikuni modifierad). kollade att det fanns bränsle. Ett par tag med primern och började dra. Den tände till men stannade efter tio sekunder. Tänkte då: lite gas så går det nog bättre. Och nog fan gick den alltid,
rätt i genom grannens trädgård mellan fruktträd o buskar på halv gas.
Trots tappra försök att få stopp på den (huven bort plockad)for jag genom en
nyponhäck och över ett krondike på full gas och upp på vägen.
Då som först fick jag bort luftfiltret och kunde strypa den med näven.

Kontentan blir alltid växel i neutral, nytt bränsle så det inte blir förgassaris och dödarsnöret på plats annars rekommenderas inkontinensskydd. :grin:

PS man ska inte ha så jävla bråttom.DS
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

mrtornqvist  
Sidenbladh skrev:
halvproffs skrev:Så var det ja. Visst var det en bra film som många yngre också uppskattar att se.

Tänkte inte bli så där vrång själv :???:

Att han dessutom säger till "kärringen" att gå in för "du gör väl i strumpskaften när jag drar igång den här manicken" och sen tappar kontrollen över sågen när han väl får igång den gör inte saken sämre :D

För den som känner abstinens eller bara vill fräscha upp minnet finns filmen här: http://www.oppetarkiv.se/video/1132574/motorsagen

ja man vart ju sugen på att se filmen så då gjorde jag det igår kväll...:)
mycket skojigt

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Niking skrev:Plötsligt såg jag en liten slystam som lutade ca 30 grader ut mot en kraftledningsgata. Den skulle naturligtvis bort, så dit med svärdet. Till min stora förvåning hände det ingenting i kapväg, utöver ett rejält gnistregn. Jag gjorde ett nytt försök, men med samma märkliga resultat. Då tittade jag mera noggrant på den lutande "slystammen" och konstaterade att det i själva verket var en plastöverdragen stålvajer, som stadgade elstolpen. :oops:

Jaaa! Känner igen det där, när man prövar samma sak andra gången och får samma resultat. Det är vad som skiljer ett misstag från en rejäl dumhet! :D

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Mangan skrev:
Niking skrev:Plötsligt såg jag en liten slystam som lutade ca 30 grader ut mot en kraftledningsgata. Den skulle naturligtvis bort, så dit med svärdet. Till min stora förvåning hände det ingenting i kapväg, utöver ett rejält gnistregn. Jag gjorde ett nytt försök, men med samma märkliga resultat. Då tittade jag mera noggrant på den lutande "slystammen" och konstaterade att det i själva verket var en plastöverdragen stålvajer, som stadgade elstolpen. :oops:

Jaaa! Känner igen det där, när man prövar samma sak andra gången och får samma resultat. Det är vad som skiljer ett misstag från en rejäl dumhet! :D

Å andra sidan, en gång kan vara slump. Men två gånger på raken, ja då är det verkligen verifierat. :lol:
/Niklas

Jim_the_one  
#263067 Nä ibland är allt my friend mr Murphy där å pillar igen. haha

Användarvisningsbild

anersimyra  
Niking skrev:
Mangan skrev:

Å andra sidan, en gång kan vara slump. Men två gånger på raken, ja då är det verkligen verifierat. :lol:
/Niklas
Jag skulle plantera en liten gran på tomten, samt gräva mig en damm. Den dåvarande sambon tyckte arbetet drog ut på tiden och klagade högljutt en dag. Jag blev förbannad och for ut och slog ner granjäveln. Jag gav mig på dammbygget under vår största Ek, plötsligt stöter jag på en besvärlig rot, jag bearbetar den ovanligt sega roten med spaden, plötsligt blir " roten " gult metallfärgad. Ja, det var självklart kabeln till kåken. :surp: tur var att det enbart var skärmen jag skadat. Jag avbryter arbetet, svär en ramsa när jag plötsligt hör ett konstigt ljud från den nyplanterade granen, det är ett tickande ljud som startat efter att sambon tände belysningsstolpen :surp: :surp:

Användarvisningsbild

totte  
#263099 Det påminner mig om en händelse från min gröna ungdom på 60-talet. Jobbade med trädgårdsanläggning. Jag och en man som hette Ejnar satte kansten runt rabatterna vid ett litet, rätt nybyggt hyreshus. Och som vanligt så hade byggarn fyllt ner alla slags byggbråte i återfyllen runt grunden, tjärpapp, brädbitar, tegel och vad ni än kan komma på för byggavfall. Så då och då tog vi fram storyxan och högg av nån bräda som låg på tvären om den var för lång för att gräva upp.

Efter att jag hade huggit av en sån tjurig bräda så gick det någon timme, sen började det komma ut folk och undra om vi hade grävt av deras telefonkabel. Nä, sa vi så djupt har vi knappast grävt. Sen kom det en televerksgubbe av den då vanliga surt överlägsna typen. När han pekade ut var kabeln skulle gå så kom vi ihåg senaste brädan vi högg av så vi tog upp den kantstenen och grävde fram. Jo visst hade jag huggit av telekabeln.

Och den sure telegubben satte igång att gorma om att det syntes ju tydligt att detta var televerkets bräda, vi var oansvariga och det skulle minsann bli en dyr historia. Det var då som den annars väldigt snälle och godmodige Ejnar blev ganska upprörd. Han inledde med att undra hur man skiljde televerkets brädor från alla andra impregnerade brädor här i världen, är det nån slags djävla ädelträ som endast verket har tillgång till? Sen följde fem minuters föreläsning om bland annat lata televerkare som inte orkar gräva ner sin kabel till mer än 25 centimeters djup, om värdet av ett hyggligt uppträdande mot folk och en allmän översikt över televerket och dess personals oduglighet.

Telegubben försvann fort som blixten. En timme senare kom det en reparatör som uppträdde väldigt hyggligt. Kabeln blev lagad och nedgrävd ett par decimeter till och vi satte kantstenen igen. Något mer hördes aldrig från televerket.

TS

zeetorg  
#263138 Nä på den tiden så var väl televerket, med flera statliga verk, mer som en skyddad verkstad.
Arbetet bestod väl mest av att sätta upp små orangea tält. :lol:

Mycket bra gjort av din kompis må jag säga!

Användarvisningsbild

totte  
#263183 Jo, televerket och en hel del andra statliga var lite speciella. Televerket hade ju absolut monopol på allt, vanligen bestämde dom var du fick ha din telefon i bostaden också, om du inte hade gott om pengar att muta nån. Det var ju rena revolutionen när man fick jackar och kunde skaffa egna förlängningar.

Kunderna behandlades oftast lite lagom nedlåtande, som att det var en nåd och ynnest att de kunde sträcka sig till att se till att man kunde tala i telefon. Inte alla var såna förstås, men tyvärr alltför många.

Ejnar, ja det var en riktigt bra man, hygglig, kunnig och rolig. Jag var tonåring på den tiden och han nånstans runt 60, men aldrig att han jävlades eller var nedlåtande, han behandlade alla som människor, rätt och slätt.

Men som sagt försökte nån att sätta sig på honom så fick den erfara att han just gjort dagens fadäs. :grin:

TS

zeetorg  
#263188 :grin:

lubo68  
#280212 [quote="D Brown"]Jag har inte handlat torkarblad på Biltema på 15-20 år, igår sammanföll tre saker:
#1 Jag hade dåliga torkarblad.
#2 Jag tycker torkarblad har blivit jäkligt dyrt.
#3 Jag befann mig på Biltema.

Jag tänkte: "vaffan, jag ger det en chans", och igår kväll monterade jag dessa utomhus. Noterade att det var "no name", alltså inte specifikt tillverkat för Biltema. Kan båda gott detta tänkte jag.
Idag kom åskskur jäklar och jag fick testa mina nya blad, men näää 😡 det torkade sämre än innan 😡
Körde ca en kilometer så ser jag att något vitt är på väg att krypa av bladen :???:
:shock: Ähum, där var visst ett litet plastskydd på varje gummi att dra bort, aja, man lär så länge man lever.
Torkarbladen funkade efter detta helt perfekt :-bd

var inne på biltema köpte torkarblad som jag monterade ute på parkeringen. sen äkte jag en bit ock tänkte prova dom nya bladen, körde spolaren samt bladen, dom tog ju inte ett skit. åkte tillbaka till biltema monterade av dom o gick in kundtjänst slängde dom surt på kunddisken sade - att dessa blad var dom sämsta jag har köpt. samt att jag vill ha pengarna tillbaka.
tjejen som jobbade bakom disken sade till mig
- du har inte provat att ta bort skyddshöljet o så visade hon mig.
där fick jag gå ut med svansen mellan benen.
monterade på dom igen o tog bort skyddshöljet dom funkade perfekt.
så nu kör jag bara med sånna blad

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#280217 Jag hade redan hunnit glömma fadäsen, tack för påminnelsen :)

Jim_the_one  
#280239 hahaha, har gjort samma sak jag me. haha

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).