Socialt (mer om oss)

Dagens bild

21122 inlägg 3086927 visningar 295 följer Svara, dela mm...   

Re: Dagens bild

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
tallen100 skrev:"Volvo droska"?

Ser onekligen ut som de
https://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_PV800

Elmia

hfab  

Jag fortsätter på biltemat.

Det är inte min och jag har egentligen inget med saken att göra.
Tydligen någon som kört där man inte ska köra, vilket resulterade i en fastkörning.
Med hjälp av skotaren skulle bärgning genomföras.
Av någon anledning hamnade gripen i rutan....

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#853192 Nu immar rutan inte igen iaf 😉

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#853377 Såg en konstig liten snitsel längs körvägen jag högg upp i förra veckan. Sen en blå märkpinne, en nedslagen aluminium markering och lite andra spår av mänsklig aktivitet. Är det rikstaxen som har besökt min skog? 🤔

Såg inget tidigare i veckan, måste varit igår eller kanske tisdags.

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Häftig inredning

Tuntematon Sotilas

Kussens Cheva

Småkillarna gick från bil till bil och diskuterade livligt vilken som var fränast osv

Camaro SS myser

Riktig familjebil/arbetsbil/finbil.

Nyss supermåne, nu halvmåne

Raggarklubben i Kiruna ordnade mkt trevligt Musicar arrangemang
med utvalda bilar på utställningen inomhus och hade en mkt fin finbilsparkering utomhus.

TS
Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Flygplan mitt i bilden

Jag hade ett bra telefonsamtal med HFAB nyss och kikade samtidigt på Google Maps
så ser jag ett flygplan som jag trodde hade störtat i skogen!
Men sannolikt flög det bara på lite lägre höjd.

TS

hfab  

Samma plats som Slurfi visade.

Användarvisningsbild

Boman  
#853803 Då var veden på plats käns så himla gött när det är klart. Sen är det snyggt också.

Användarvisningsbild

bodaedet  
#853817 Bra jobbat, gott med en tråd utan skitsnack 😀

Användarvisningsbild

Boman  
#853912 Har varit ute i skogen och rastat lille skutt rensade diken. Får passa på när det är hyfsat rort. Sen fick skottkärran bekänna färg. Otroligt mycket plommon i år blev 3 kärror.

Användarvisningsbild

Elis76  
#853913 @Boman

Vad Duktig Du är.

👍

Användarvisningsbild

Boman  
Elis76 skrev:@Boman

Vad Duktig Du är.

👍

Tackar tackar man gör så gott man kan sen är man nog lite envis också.

Tralsmo  
#854432 Ja sitter på kontoret å pysslar me skogen på femtitalet å de sveper ju förbi både de ena å de andra i huvet å i dokumentation.

Dom fyra första bilderna tog ja igår så dom är färska.
Dom är tagna i samma T korsning som farsan å ja stod i söndagen den 9 januari 2005.
Farsan å ja va nog oppe vid 6 snåret den dan , då allting hade blivit helt lugnt.

Bild 5, 6 å 7 är vägen vi ska igenom.
Bild 9 har vi kommit igenom å då är kl nog ungefär 13 00.

Sista bilden är på farsan å där är han precis 74år å 4 dagar gammal å har ganska precis 18 månader kvar i livet.

Den där skogen äger ja idag men gjorde inte de då.
På bild 9 syns till vänster om bråten de bestånd som kapsejsat helt.
Ett bestånd på 1,8ha. Planterat sent 50tal å SI G36. Precis nygallrat (manuellt) av grannen som ägde de då.
Nu står där enligt scanningen 104sk3/ha.

När farsan å ja hade brutit igenom våran lilla bit så visa de sig att alla andra ochså gjort sin del så då kunde ja fara till Växjö å försöka få tag på ett elverk. Det gick inte alls bra för de va tvärslut på alla ställen som är öppna på en Söndag.
Ja ringde allafall till en kollega som hade kontakter i den branchen å han ringde direkt vid kl 7 på måndag morgon å reserverade ett åt mig som ja hämtade på eftermiddagen. De verket fick snurra till slutet på Mars.
Nu får man titta noga i bestånden som är på väg upp för att se några spår efter stormen.

Användarvisningsbild

Älgfoderodlare  
#854442 Det där måste ha känts hårt ! Har ju aldrig behövt uppleva nåt sånt själv. "Per" tog ju 75 % av grannmarken, ca. 12 ha, 300 m från mitt. Nyss höggallrad Granskog i SV lut. Jag hade 4 vindfällen tot. o ett par toppbrott.
Men ditt har ju återhämtat sig fint till idag. 👍

Tralsmo  
Älgfoderodlare skrev:Det där måste ha känts hårt ! Har ju aldrig behövt uppleva nåt sånt själv. "Per" tog ju 75 % av grannmarken, ca. 12 ha, 300 m från mitt. Nyss höggallrad Granskog i SV lut. Jag hade 4 vindfällen tot. o ett par toppbrott.
Men ditt har ju återhämtat sig fint till idag. 👍

Farsan va i chock tillstånd den dagen (å även på natten när de hände å nog tills han dog).
Han begrep vartåt de barkade för han va en erfaren skogsman.
Själv blev ja inte chockad föräns på morgonen när vi kom ut.

Den bilden mot vägskylten är tagen exact mot vindriktningen. Ca 200m bort i den riktningen börjar min ärvda fastighet.
De är den södra delen av fastigheten. Ca 400m bort från fotopunkten låg de drygt 4000fub i backen. Då tillkommer ju rågranmarnas längre bort. Ja hadde totalt ca5500fub nerblåsta i Gudrun.

Allt markberedes å planterades 2007 å 2008.
Nu är de blandskog me hög andel björk på mitt.

De hygget som syns i förgrunden högg ja efter att ja köpt till den fastigheten. G26 i SI å ca 2 ha.
Där va de ju lite nerblåsta ochså men inte katastrof.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).