Socialt (mer om oss)

Dagens bild

21122 inlägg 3086877 visningar 295 följer Svara, dela mm...   

Re: Dagens bild

Brorsan  
Sagabo skrev:Knäppte den här bilden i en liten hipp prylbutik i Stockholm härom veckan 😂

Stadsbor kan man lura med vad som helst.
Första gången jag läst att man kan plantera torra gransticklingar och få upp ny skog av dom.
Det är något för SLU att ta upp.
🤣 🤣 🤣

Elmia

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#850562 Det är väljare med det förhållningssättet till fakta och bakgrundskoll som tillhör majoriteten svenskar som genom demokratiskt fattade beslut inte vill mörda djur, skövla skogen och tycker att du kan ha en vindkraftpark på din bakgård.
Hur fan kan man skriva ihop en sån där ljughistoria till servettskiss.

Hema  
#850587 Om det funkar med pil, funkar det väl med alla andra trädslag med, kan man tycka? 🤔

hfab  
Sagabo skrev:Knäppte den här bilden i en liten hipp prylbutik i Stockholm härom veckan 😂

Hur får dom in julpyntet i servetterna?

Tralsmo  
#850724 De blir nån tur varje dag mellan skurarna.

Ja har 3 som är iordning å nån funkar alltid

Amatörhuggare 62  
#850750 Är det en Zundapp ? Tycker den liknar den en annan hade för 50 år sedan.

Tralsmo  
Amatörhuggare 62 skrev:Är det en Zundapp ? Tycker den liknar den en annan hade för 50 år sedan.

Nä, de är en Mustang tt me zundappmotor.
Första årsmodell 67 på denna.

Dom är ovanliga för dom blev aldrig populära.
Ganska bra å köra men sadeln är katastrofalt ocomfortabel så längre turer blir de inte.
ja köpte en likadan av de lokale handlaren runt 71 72 vill ja minnas.

Ja har samlat på mig några modeller som ja körde me då de begav sig.
Denna tt då samt en stockholmare me flintamotor å en monarscout me ilo å trampor.

Fattas en Mustang cross special som ja hadde några styck. Dom är nästan identiska som tt men mellanrum mellan tank å sadel.

Puch dakota å zundapp ks 50 hadde ja några ochså men priserna på dom i hyfsat skick är ju helt orealistiska nu å dessutom är dom ju vanliga.

Användarvisningsbild

Elis76  
#850774 @Tralsmo

Ingen Puch Florida??

https://www.puchverkstan.se/?m=3&s=2

Tralsmo  
Elis76 skrev:@Tralsmo

Ingen Puch Florida??

https://www.puchverkstan.se/?m=3&s=2

Nä Florida har ja aldrig haft men va sugen på å skaffa en förut.
Men samma me dom , för dyra alltså men fina är dom.

enbhen  
#850808 Inatt tittade månen fram vid stockbraseeldning på en av sommarens tältningar.

Användarvisningsbild

svampbob  
#850871 Fick just en bild skickad från min skog till och med bärplockarna tycker att jag håller skogen snygg.

Användarvisningsbild

Lindveden  
svampbob skrev:Fick just en bild skickad från min skog till och med bärplockarna tycker att jag håller skogen snygg.

Tills du väljer att göra en slutavverkning på skogen,då blir det annat liv i luckan på svampplockare 😉

hfab  
svampbob skrev:Fick just en bild skickad från min skog till och med bärplockarna tycker att jag håller skogen snygg.

Det var onekligen ett vackert dike.
Tydligen behövs inte en 20 tons grävare för att rensa diken 😉

Användarvisningsbild

svampbob  
hfab skrev:

Ja jag har många rensade vackra diken. Jag plockade hjortron häromdagen och då tappade jag fokus på bären och blötte istället upp mig när jag försökte fiska upp en tuva från dikesbotten.

Hema  
svampbob skrev:
hfab skrev:

Ja jag har många rensade vackra diken. Jag plockade hjortron häromdagen och då tappade jag fokus på bären och blötte istället upp mig när jag försökte fiska upp en tuva från dikesbotten.

Vilken maskin rensar du med? Vimek?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).