Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14575 inlägg 3776071 visningar 224 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#847580
Amatörhuggare 62 skrev:Jag rensat upp en gammal kyrkväg.


Det är bra så folk inte missar o komma till kyrkan. 😉

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Amatörhuggare 62  
#847591 Hembygdsföreninga blir ju glada. Men något annat, var inte så glad. (Tror inte på spök) men nu undrar jag. Och var ju inte ens,vid spöketimmen man var där. Olja börja rinna,mellan blocket och toppen motorn

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

alias  
#847594
Amatörhuggare 62 skrev:Hembygdsföreninga blir ju glada. Men något annat, var inte så glad. (Tror inte på spök) men nu undrar jag. Och var ju inte ens,vid spöketimmen man var där. Olja börja rinna,mellan blocket och toppen motorn


Ajdå! Visst rev du motorn på 6300:an och gick igenom den rätt grundligt för några år sedan - eller minns jag fel?

Hoppas att nuvarande fel inte är allt för omständligt att åtgärda!

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Amatörhuggare 62  
#847621 Stämmer alias.
Och allt efterdraget enligt boken. Så något hänt.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#847892 Nu när det har regnat o värmen är på gång. Så fick jag brått o tukta aspskotten. Medans man kan se stenarna.

Ledningsägaren tog ner några aspar för några år sedan. Förra våren gick jag o röjde ner skotten som kommit upp. Tänkte jag skulle ta slaghacken till vad jag kommer åt mellan stenarna.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

hfab  
#849107

Har gjort ett litet jobb åt Trafikverket idag.
Finns säkert 5 professionella huggare i närheten. Men jag som bor 6 mil bort har motorsågs kort nivå C, ID06 & APV 1.2

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

svampbob  
#849111
hfab skrev:
1720259188_20240706_103215.jpg

Har gjort ett litet jobb åt Trafikverket idag.
Finns säkert 5 professionella huggare i närheten. Men jag som bor 6 mil bort har motorsågs kort nivå C, ID06 & APV 1.2


Är det ett utlopps dike som ska rensas?

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

hfab  
#849119
svampbob skrev:Är det ett utlopps dike som ska rensas?

Inte bara, det är hela vägen som ska rustas upp.
Men det var just detta utlopp jag skulle hugga fram.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#849472 Dagens prestation kan bli svårslagen om den lyckas 😀 Europa skall skicka upp en ny raket, Ariane6, för första gången nu ikväll. Premiären av den förra raketen, Ariane5, gick inte så bra 1996 och fyra satelliter gick åt skogen p.g.a. ett mjukvarufel: https://en.wikipedia.org/wiki/Ariane_flight_V88

Uppskjutningsföntret startar ikväll kl 21 och kan ses på https://www.esa.int/Enabling_Support/Sp ... ok_out_for Tyvärr är det första gången en Europeisk raket inte styrs av en svensk dator 😥. Ariane 1-5 och Vega-raketen hade/har alla en dator från Göteborg.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

hfab  
#849607

Nu har jag på riktigt invigt nyförvärvet.
Trots att jag tänker själv, så ser det riktigt bra ut.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Lindveden  
#849623
hfab skrev:
1720637453_1000002963.jpg

Nu har jag på riktigt invigt nyförvärvet.
Trots att jag tänker själv, så ser det riktigt bra ut.


Ser riktig fin ut...va går den på för bränsle?
Har själv haft några grollar genom åren med antingen bensin eller bensin/fotogen drift

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

tallen100  
#849624 Riktigt fin 👍
Det är väl en tef? (diesel).
Tycker jag ser handpumpen till glödstiftet, och luftrenarstruten som går ner under huven..

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

hfab  
#849652 Helt riktigt är det en TE-F
Med en slåtterbalk från Morgongåva.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#849862 Fyllt från tom till full tank på bilen och betalade 1 krona litern tack vare återbäring och några rabattkuponger 😀 👍

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#850420 Måste vara dagens eller veckans prestation att hålla mej stilla hela dagarna efter en operation för att näthinnan lossat lite 😮

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).