Socialt (mer om oss)

Hundar

1171 inlägg 279890 visningar 66 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hundar

swe#kipp  
#50481 Nelson på den nedre bilden är familjens "mysmongo" kan ligga inne en hel dag om nån bara har en hand på honom :)
dock vaktar han sonen mot fan själv, en riktig sköning :)
Sen har vi Alfred aka "ADHD Alfred" som inte riktigt fattat att han är en 70kg kluns utan tror att han är nån typ av vinthund modell trimmad racer :P
vi har en mindre balndras hane också Svante som är lugnet själv men är boss i flocken han styr med minimala signaler ett diskret lyft i mungipan brukar räcka för att få dom andra två att springa och ställa sig bakom matte och husse :D
ser väldigt kul ut eftersom han är så mycket mindre än dom andra, han är en mix av collie/rottweiler/leonberger men ser mest ust som en collie på steroider och har lyckats få mentaliteten av en rottis och är tuff som en stenvägg, han har tyvärr hitills aldrig lagt sig ner för nån hund, i sin värld är han "kung-svante" *hahaha

Elmia
Användarvisningsbild

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50487 Kul, verkar verkligen vara mysiga hundar. :)
Dom verkar vara lika låga som dom är stora, kul paradox.
Skulle tro att vår koppelfrans blir alfa i flocken hemma, han är lika tuff som han är liten. :lol:

Svante verkar vara en skön figur.
Full rulle hemma hos er kan jag tro. :smile:

Användarvisningsbild

swe#kipp  
#50495 jo det skall gudarna veta :P
det riktigt kul att se när Vimer (sonen) trycker sig fram mellan hundarna noll respekt för dom *hehehe
skall bli kul att se bilder på din när den kommer och hoppas du får en frisk och glad hund :)

Användarvisningsbild

totte  
Sen har vi Alfred aka "ADHD Alfred" som inte riktigt fattat att han är en 70kg kluns utan tror att han är nån typ av vinthund modell trimmad racer :P

Jo här har vi ADHD-Ribes, visserligen bara halva den vikten men 35 kg Bouvier som kommer farande i kepshöjd är förvisso en skrämselfaktor, han har fortfarande, vid 1,5 års ålder inte gett upp utan tror bestämt att om han bara försöker så kommer han att lära sig att flyga. Medan syrran Näva tittar fundersamt på och undrar va tusan pysslar han med och varför är han så himla stöööökig? :grin: :lol:

Ribes sitter stilla i 1/100 s

Näva

Användarvisningsbild

swe#kipp  
#50506 Ja nog har dom allt olika personligheter våra fyrbenta vänner :D

Användarvisningsbild

#50507 "Swe#kip"
Precis som det ska vara, bra barnhundar som jag förstått det. :grin:
Ja, ska lusa av kameran i helgen och ta lite kort.
Dom växer ju så det knakar, så lär bli en del fotande. :geek:
Tack för det, hoppas jag med. :)

"Totte"
Skönt med lite personlighet i hundarna.
Hur går det där om du kommer bärandes på tex vedkorgen? :lol:

Användarvisningsbild

totte  
"Totte"
Skönt med lite personlighet i hundarna.
Hur går det där om du kommer bärandes på tex vedkorgen? :lol:

Det har gått åt h-e ett antal gånger med både det ena och det andra :lol: :lol: Men jag håller med det är väldigt roligt att kolla hur olika dom är och också att tänka tillbaka på dom man haft innan och inse att alla är sina egna med sina speciella sätt att vara.

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50535 japp! "swe#kipp" ..nu snackar vi nallebjörnar man kan kramas med .. ujuj! jag får abstinens när jag ser dina fina vovvar :lol:

och mickeBM ..tänk vad mycket roliga episoder du kommer att uppleva i uppfostran av din blivande kompis .... så händer det under denna tid en del blessyrer , så är det nog svårt att tänka på det som hänt förr , när man kan få en sån blick som "swe#kipps" foton ovan visar ...riktiga "bambiögon" 8) :lol: :lol:

Användarvisningsbild

swe#kipp  
#50538 En av mina favoriter på Nelson är han bara var en slyngel :)
nu mer är han en kluns på ca: 80kg som tror att han är en knähund :P

Användarvisningsbild

swe#kipp  
#50541 Här kommer några bilder till på Alfred :D
Den sista är på en trött Alfred som vill upp och sova men så klart med sällskap :P

Användarvisningsbild

totte  
#50545 :grin: :grin: :grin:

Användarvisningsbild

#50560 "Spindeln"
Ja, det kommer bli en kul tid framöver. I morgon börjar det. :)
Tjejen har redan inhandlat ett antal leksaker mer anpassade i storlek än dom vi har sen innan.

"Swe#kip"
Mycket fina bilder på fina hundar.
Nåt som imponerade på mig när vi var och tittade på valparna var hur smidiga dom vuxna hundarna var.
Så stora och ändå så rör dom sig som dom gör.

Användarvisningsbild

swe#kipp  
#50561 Ja Alfred är smidig tusan medans Nelson är mer som pansarvagn :P
enda gången han är smidig är när han skall sno åt sig nån godbit från diskbänken, det kan han göra utan att man hör honom även om det står porslin och kastruller ivägen och jag står en meter i från med ryggen emot ,,,, fattar inte hur han gör men lyckas det gör han ,,, våran bullemullemullson :D

Användarvisningsbild

#50562 Det gäller att använda sina dolda talanger vid väl valda tillfällen. :lol:

Användarvisningsbild

swe#kipp  
#50571 Första julkortet med pojkarna -07 :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).