Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11453 inlägg 2533352 visningar 394 följer Svara, dela mm...   

Re: Vad var det senaste ni köpte??

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#867184 Köpte en röjsåg, Husqvarna 555FXT och Strandklinga. Har sedan tidigare 555RXT, de matchar varandra bra.
Har mycket att röja men har alltid haft svårt att motivera mig, kan t.o.m säga att jag hatar att röja men kanske motivationen går att finna med ny såg.
Något år så har jag slagit över 80 timmar gräs med treudd, sedan köpt 20-25 timmar röjning för samma timpeng.
Efter att då har sett en proffsröjare så sa jag att röjning inte var något för mig.

Förra vintern köpte jag en markbit där det finns 6-7 ha extremt eftersatt röjning, inte djungeltätt mer som grov förröjning.
Skiftet har rektangulär form i svag sluttning, bra markförhållanden och bra tillgänglighet efter att jag grusade lite väg på (min) grannmark.
...jag finner inga ursäkter längre. 😇

Elmia
Användarvisningsbild

Williamm  
Williamm skrev:Kört några mil i dag, går som ett lok och drar släp bra. Lite trött i fjädringen men det är bra när man kör på grusväg...

Snubblade över min recension från förra året.
Nu när jag gör några mil med 3,5tons Iveco skåp med dubbelhjul bak så känns inte audin som något lok längre...
Är nog ganska mycket fjädring som behöver renoveras/bytas i sommar, men det är den värd.

Användarvisningsbild

JörgenO  
#867425 Beställt rakvatten från en svensk parfymör som verkar intressant.
Enligt reklamen skall den dofta alla möjliga nyanser av tall och bara tall, inget annat. Så nu kan jag låtsas vara skogshuggare även på kontoret😁

tallen100  
JörgenO skrev:Beställt rakvatten från en svensk parfymör som verkar intressant.
Enligt reklamen skall den dofta alla möjliga nyanser av tall och bara tall, inget annat. Så nu kan jag låtsas vara skogshuggare även på kontoret😁

Är nog många som vill lukta som tallen 😁

Användarvisningsbild

HannuRöj  
#867464 😉 Würth Pine Line -glesbyggs rakvatten har dessa fina nyansser också.

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#867478 Har försökt hitta det svarta plastbandet som sitter i början på måttbanden som metervara, men inte lyckats. Drog mig då till minnes att jag många år tidigare köpt det hos en handlare, var dit och frågade i förrgår och visst fanns det. Köpte fyra meter plastband och tjugo nitar.
Har fyra trasiga måttband där alla gått av någonstans vid 55 cm, precis i början av stålbandet.
Här ska pysslas 🤓

jannee  
#867480 Gör nu INTE som jag gjorde, mätte i mitt tycke noga, skarvade (nitade) ihop, och märkte senare att måttbandet, trots "noggrannhet" från min sida blivit någon cm för kort. 👎
Fungerar visserligen ändå bra - om man bara JÄMT har i åtanke att bandet är 2 cm för KORT. 😤

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#867487 Ligger inom felmarginalen. Tänk 5 cm övermål så blir det jättebra.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).