tor 28 dec 2006, 04:58#4857
Skogsluffarn skrev:Är det någon som har provat Huggarbykorna från "Carlsönerna" med Stretch air och Kevlar-keyprotec.
Fundera på att köpa dessa då yttertyget skall vara så satans stark vad jag har hört från olika huggare...
www.carlsonerna.se
Kolla på skyddkläder OSV...
Jag har ett par sådana!STRETCH AIR +KEVLAR-Keprotec! dom för 2725:- som jag beställde från carlsönerna!men dom har jag som "reservbyxor" Dom håller bra och är rätt sköna! dom blir ganska "stela" frampå tack vare det extra skyddet!och är långt ifrån lika sköna som "pyamasbyxorna" stihl comfort! dom har jag på mig nästan dygnet runt!!
oavsett om jag hugger eller ej!! och dom håller helt ok! jag är inne på mitt andra par nu! dom första hade jag i två år! jag har dom kvar än som reserv! med det är hål i fickorna,så man får "fiska" upp snusdosan nere vid foten ibland!
men jag ska fråga min käre mor om hon kan fixa fickorna!
jag provade husqvarnas "nya" byxa, vad den nu heter! men den var inte lika skön som stihlbyxan! fast den såg ut att vara av ungefär samma tyg!!? dessutom har stihlbyxan en hyfsad benficka på vänster ben,som jag gillar skarpt! där har jag filar och kombinyckel,och även en reservkedja ibland! stihlbyxan har även resår nertill som är jäkligt bra! Sen tror jag inte att några av dom "nya" smidiga byxorna är lika hållbara som dom gamla av bävernylon! å andra sidan så sitter åtminstone stihlbyxan mer "slimmad" runt benet än vad dom "gamla" byxorna gjorde! å hakar inte i överallt! och klarar sig på så sätt bättre!!
Japp...det är vad jag tycker!