Arbetskläder för skogen

Storlek på stihl-funktionskläder

3 inlägg 4598 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Storlek på stihl-funktionskläder

mats_hj  
#779837 Jag ska beställa stihl funktionskläder online men har lite dålig koll på storlekarna, men jag gissar att det finns en och annan här i forumet som har dessa kläder.

Jag har L på stilhs sågskyddsbyxor(lite stora) men M på röjbyxor xclimb och raintec byxor

Gällande överkropp så kör jag L på raintec jackan

Vilken storlek borde passa då när det gäller
Stihls funktionströja och byxor?
Enligt nån webbshop ska tydligen tröjan vara lite små i storlekarna, gäller det även byxorna?
Det blir lite svårt att avgöra om det ska vara M eller L på byxorna och L eller XL på tröjan



   TS
Avatar Fallback

Re: Storlek på stihl-funktionskläder

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#784474
mats_hj skrev:Jag ska beställa stihl funktionskläder online men har lite dålig koll på storlekarna, men jag gissar att det finns en och annan här i forumet som har dessa kläder.

Jag har L på stilhs sågskyddsbyxor(lite stora) men M på röjbyxor xclimb och raintec byxor

Gällande överkropp så kör jag L på raintec jackan

Vilken storlek borde passa då när det gäller
Stihls funktionströja och byxor?
Enligt nån webbshop ska tydligen tröjan vara lite små i storlekarna, gäller det även byxorna?
Det blir lite svårt att avgöra om det ska vara M eller L på byxorna och L eller XL på tröjan

Har de inte telefon till kundtjänst. Brukar gå att mäta och jämföra.

Användarvisningsbild

Re: Storlek på stihl-funktionskläder

Hövitsman  
#799178 Jag läste en storleksguide där arbetsbyxor (förmodligen för alla tillverkare) gjorde en viss skillnad mellan midjebyxor, och hängslebyxor.

Dvs Byxor som är midjebyxor motsvarar L = C52.
Hängslebyxor brukar vara bra mycket större, fetare midja.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).