mån 01 nov 2010, 12:51#105277
Bettyn är ju betydligt smidigare än den lampan du nu har!(har haft en likadan)Jag drar upp lampan med handen så långt det går, då går visiret upp precis så att det stannar kvar i uppfällt läge! inte riktigt så långt upp som jag önskar, men det funkar! men jag ska nog flytta upp lampan en bit så det blir lite mer marginal!...sätt fast lampan i fästet....sätt den mot hjälmen å prova dig fram var du vill ha lampan för att visiret ska gå upp så långt som du önskar! när jag monterade min så var målet att få lampan så lågt som möjligt...men ändå få upp visiret...men den väger så pass lite så det är inga problem att sätta den högre än jag har idag!....jag har ju inte gjort nån permanent fastsättning!
jag har idag som du kan se "remmen" kvar på hjälmfästet, men den sitter så pass bra med 2 kardborrebitar(medföljer lampan) och tejp,så jag ska ta bort remmen!
var beställde du din lampa? jag köpte min hos sm-sport! "standard" är ju 16 graders lins(tror jag)...kunde du beställa din direkt med 22 grader?...absolut inget "måste" med 22 grader...men jag är lite sugen att prova!
några bilder på min: ( går förmodligen att göra ett snyggare montage!
du slipper ju dessutom den "externa" på/av knappen!
)