sön 27 dec 2015, 21:53#360493
Tjena!
Suttit och tittat igenom alla trådar om sågskyddskläder och hittat mycket bra info här!
Men jag har lite svårt att bestämma/veta vad jag ska ha, jag sågar ju inte direkt på heltid men periodvis blir det en liten del, förra året tog vi ner ett 20 tal fullstora träd som både blev ved och vissa blev till virke med hjälp av logosols Big Mill Basic (körs ju även då med motorsåg). Har själv en liten plätt skog som vi röjer lite i samt tar lite i och tar även reda på och hjälper andra med träd ibland satt en årsbasis på 15-40 fullstora träd blir det.
Ska köpa en ny Husqvarna 550 här i vår men kör idag med en gammal husqvarna 45 och till de grövre har jag en nyare stihl 661, frågan är vad man bör satsa på för sågkläder? Som är bra att röra sig i och som håller om man råkar slinta med sthilen i full fär... ja.. bra överlag så att säga
Man har ju fuskat genom åren å bara haft sågstövlar å såghjälm på sig.. men nu börjar även dessa bli slitna. Satt tänker köpa full utrustning.
Har vart rätt nöjd med sågstövlarna som är från tretorn, men det kanske finns andra att rekommendera?
Prisklass spelar halvdan roll då det känns som en vettig investering som det kanske kan va värt å satsa på, satt ge gärna råd på kläder ni tror kan funka oberoende på prisklass.
Tacksam för hjälpen!
Mvh Tommy