Traktorn i skogen

Underlägg drag (hitch) på traktorkärra

6 inlägg 1041 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Underlägg drag (hitch) på traktorkärra

volvo_per  
#808712 Hej!

Jag har inte plats med något stödben på min kärra (lastväxlare) och har nu sågat till en kubb som jag lägger under när jag ställer ifrån kärran. Någon som har tips på något annat lättare man kan ha med sig och kasta under när man kopplar ifrån? Skulle vilja ha något i plast eller liknande som är lättare men ändå håller och står stadigt.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Underlägg drag (hitch) på traktorkärra

Sti L  
#808713 Tre har veldig mye styrke i forhold til vekt samt høy friksjon som hindrer draget i å skli av, men det finnes div. fastmonterte støtter av stål som slåes opp/ned i bruk.

Användarvisningsbild

Re: Underlägg drag (hitch) på traktorkärra

Bert1  
#808714 Finns ju vagnar som har en fast stödfot som sitter under draget

Användarvisningsbild

Re: Underlägg drag (hitch) på traktorkärra

HannuRöj  
#808716 👍 ..som är alltså den här modell:
https://www.ikh.fi/sv/slapvagn-stodfot-s7700

Avatar Fallback

Re: Underlägg drag (hitch) på traktorkärra

volvo_per  
#808749 Tack för alla tips, jag vill dock ha något som man kastar under när jag ställer ifrån den. Har inte plats på draget på sidorna och vill inte ha något som tar markfrigången.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Underlägg drag (hitch) på traktorkärra

Bert1  
#808752 Sitter nåt sånt stöd på rundbalsvagnen (sitter så nära hitchöglan det går) och det är inget jag har märkt av att det blir dåligt med frigång
Tänk på och inte snåla med storlek på foten oavsett vad du får dit för det brukar sjunka rätt lätt med lite last på

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar