lör 16 maj 2020, 16:24#644716Tänkte göra det lätt för mig ,misstänker att det finns många här som kan svara på denna fråga så slipper jag leta på fel ställe.Ett av stödbenen på kärran åker sakta ner utan att jag rör spaken ,problemet är inte jättestort för det går väldigt långsamt.Men får nog fixa till det ,min tanke är att det är fel i ventilpaketet ,men det sjunker även när traktorn är avstängd.Vad tror ni om detta.
Traktorn i skogen
Skogskärra patu202t
TS

lör 16 maj 2020, 20:41#644797Om det är i ventilpaketet som det läcker igenom så borde den sluta sjunka ifall du byter plats på slangarna?
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
Re: Skogskärra patu202t
lör 16 maj 2020, 20:57#644811Sätt en domkraft under stödbenet och plugga sen den nedre porten på cylindern.
Bort med domkraften, sjunker den ändå är packningen slut.
Renoverade cylindern till huvudbommen 2 ggr på hydreman innan jag insåg att ventilen faktiskt läcker igenom 😱
Bort med domkraften, sjunker den ändå är packningen slut.
Renoverade cylindern till huvudbommen 2 ggr på hydreman innan jag insåg att ventilen faktiskt läcker igenom 😱
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).