Traktorn i skogen

Skogskärra patu202t

6 inlägg 2580 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skogskärra patu202t

Sture Andersson  
#644716 Tänkte göra det lätt för mig ,misstänker att det finns många här som kan svara på denna fråga så slipper jag leta på fel ställe.Ett av stödbenen på kärran åker sakta ner utan att jag rör spaken ,problemet är inte jättestort för det går väldigt långsamt.Men får nog fixa till det ,min tanke är att det är fel i ventilpaketet ,men det sjunker även när traktorn är avstängd.Vad tror ni om detta.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Skogskärra patu202t

Vardon  
#644720 Läck i cylinder ? min patu kärra gör lite likadant

Avatar Fallback

Re: Skogskärra patu202t

Sture Andersson  
#644732
Vardon skrev:Läck i cylinder ? min patu kärra gör lite likadant

Ok ja kanske är så ,låter ju inte så konstigt rätta till i så fall .Får se om nån mer svarar ,som har samma teori.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogskärra patu202t

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#644797 Om det är i ventilpaketet som det läcker igenom så borde den sluta sjunka ifall du byter plats på slangarna?

Avatar Fallback

Re: Skogskärra patu202t

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#644811 Sätt en domkraft under stödbenet och plugga sen den nedre porten på cylindern.
Bort med domkraften, sjunker den ändå är packningen slut.
Renoverade cylindern till huvudbommen 2 ggr på hydreman innan jag insåg att ventilen faktiskt läcker igenom 😱

Avatar Fallback

Re: Skogskärra patu202t

Sture Andersson  
#644900
Slurfi skrev:Om det är i ventilpaketet som det läcker igenom så borde den sluta sjunka ifall du byter plats på slangarna?

Bra ide ,får testa det.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).