Traktorn i skogen

Hur mkt lyfter mf165 i trepunkten?

9 inlägg 6873 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hur mkt lyfter mf165 i trepunkten?

sunkann  
#483544 Frågan är alltså Hur mkt skall en mf165 lyfta med trepunkten, ungefär 3m ut ifrån öglorna?

Skulle flytta hydraul agget som jag fick i somras med tillhörande vedklyv.
Gammal motor som väger mkt och en hemma byggd tank under på 100 l (nästan tom). Tog mf165:an med vajer kran men den orkade inte. Lyftarmarna sjönk.

Håll på att gå bet i somras när den skulle upp på en pall med handkraft.

När jag hämtade den lastade vi den på kärra med en grålle som hade fastmonterad vajer kran. Samt 75l mer hydraul olja i tanken.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Hur mkt lyfter mf165 i trepunkten?

jannee  
#483555 Den SKA lyfta så pass mycket att prylarna står kvar medan framhjulen är i luften - även med lastare tillkopplad :grin:

Avatar Fallback

Re: Hur mkt lyfter mf165 i trepunkten?

rikard_e  
#483571 1500Kg +- 100 kilo beroende på årsmodell klarar den att lyfta i hydraularmarna.
räkna bort slitage på hydraulpump och lyftcylinder och sen är det väl bara att räkna bort vajerkranen och hävstångseffekten i förlust

Avatar Fallback

Re: Hur mkt lyfter mf165 i trepunkten?

jannee  
#483575 Har en Japa vedklyv, MF 135 lyfter den lätt när vi hängt på 100 kg i fronten på traktorn, annars stod vedklyven kvar på backen men framhjulen i luften :grin:

Avatar Fallback

Re: Hur mkt lyfter mf165 i trepunkten?

sunkann  
#483586 Då måste jag ha något fel på min, för den lyfter då inga fram hjul i luften.
Samt att en grålle lyfte ekipaget med 75l mer olja i sig utan några större bekymmer, dock ej med hydraulik men med framhjulen utan bekymmer i backen.

Har 4 minus ute, kan det ha något med lyftkapaciteten att göra?

Köpte traktorn i somras, förra ägaren hade bytt alla oljor kan felaktig olja försämra lyftkapaciteten?

Några tips till felsökning ?

Har iaf lyft 1m3 "torr" staplad ved, tall och asp, i bakskopan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hur mkt lyfter mf165 i trepunkten?

lerbo  
#483588 Du får väl börja med att mäta hydraul trycket

Avatar Fallback

Re: Hur mkt lyfter mf165 i trepunkten?

axwell  
#483596 Enl. specen skall den lyfta 1630 kg och det brukar räknas vid 62 cm ut på undre lyftarmarna.

Avatar Fallback

Re: Hur mkt lyfter mf165 i trepunkten?

Suzuki Hasse  
#483603 Ta ett foto på hydral spakarna och traktorn. Har själv en MF 165 även en instruktionsbok som varit till stor hjälp som jag kan skana in om du vill ha på PM

Användarvisningsbild

Re: Hur mkt lyfter mf165 i trepunkten?

Aqualize  
#484769 Se till att du har hydraulikspakarna rätt inställda först. På maskinistens downloadsida kan man hitta (sök på google) en bok som förklarar det. "Hand med hydraulik" heter den.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar