foton skrev:När du har satt på trycket så är det öppet i den andra anslutningen i samma reglage.
Skogstomte skrev:foton skrev:När du har satt på trycket så är det öppet i den andra anslutningen i samma reglage.
Detta funkar, för säkerhets skull vill jag rekommendera att man monterar en backventil i returslangen från vagnen. Detta för att slippa skjuta tätningarna i ventilpaketet och ev. vinsch om man skulle köra oljan åt fel håll.
Slurfi skrev:På New Holland så finns ett pluggat hål en bit ner på påfyllningsröret, där kan du
enklast koppla in fri retur.
Jag tror det ger bäst flöde.
Zalman skrev:Skogstomte skrev:foton skrev:När du har satt på trycket så är det öppet i den andra anslutningen i samma reglage.
Detta funkar, för säkerhets skull vill jag rekommendera att man monterar en backventil i returslangen från vagnen. Detta för att slippa skjuta tätningarna i ventilpaketet och ev. vinsch om man skulle köra oljan åt fel håll.
Man sätter en hankoppling på retur på traktorn så det blir omöjligt
att koppla fel.
nordtravare skrev:Om det inte är returfilter på den fria returen REKOMENDERAR jag det Jag minns resultatet när en rotator skar för grannen .
blixten skrev:Japp har också planerat att sätta på ett returfilter men inte fått tummen ur än... Något tips på något eller vart man kan få tag på ett? Lantmännen borde väl ha?