Mangan skrev:Kan ju vara lite sltina kol i startmotorn. Hör du hur solenoiden slår till?
Jag kan inte området jättebra men det hörs inget när jag slår tändnyckeln förbi förvärmning till start, tvärt om, då är det stendött.
Mangan skrev:Kan ju vara lite sltina kol i startmotorn. Hör du hur solenoiden slår till?
Slurfi skrev:Börja med det billigaste, nämligen dålig kontakt nånstans.
Tex kan det vara en jordpunkt i chassiet som är oxiderad, ta lös skrapa metallrent
och dra åt ordentligt.
Koppla förbi huvdströmbrytaren, kolla att den inte ligger på heller och tjuvtömmer batteriet.
Sätter du en glödlampa mellan pluspolen och pluskabelskon så ska den inte tändas, annars tjuvström.
dan_e_j skrev:Mangan skrev:Kan ju vara lite sltina kol i startmotorn. Hör du hur solenoiden slår till?
Jag kan inte området jättebra men det hörs inget när jag slår tändnyckeln förbi förvärmning till start, tvärt om, då är det stendött.
Nyborg skrev:dan_e_j skrev:Mangan skrev:Kan ju vara lite sltina kol i startmotorn. Hör du hur solenoiden slår till?
Jag kan inte området jättebra men det hörs inget när jag slår tändnyckeln förbi förvärmning till start, tvärt om, då är det stendött.
Kanske är dåligt tändningslås?
Slurfi skrev:Börja med det billigaste, nämligen dålig kontakt nånstans.
Tex kan det vara en jordpunkt i chassiet som är oxiderad, ta lös skrapa metallrent
och dra åt ordentligt.
Koppla förbi huvdströmbrytaren, kolla att den inte ligger på heller och tjuvtömmer batteriet.
Sätter du en glödlampa mellan pluspolen och pluskabelskon så ska den inte tändas, annars tjuvström.