Traktorn i skogen
Får ej ordning på lamborghinins bromsar.
fre 27 mar 2015, 19:38#323538Får du ingen ordning på bromsarna kan jag tipsa om att ringa till Runhällen maskin utanför Sala och rådfråga lite. Dom är grymt duktiga och service medvetna. Dom har ju Deutz.same.kubota. och lamborgini. Så dom kan säkert hjälpa till på nåt sätt.

fre 27 mar 2015, 20:52#323564 Tackar..
Sala blir närmare än Norrköping. Men nu har mekanikern som pluggade bromsröret bestämt talat om att packningarna i bromscylindrarna är slut..
agrotron skrev:Får du ingen ordning på bromsarna kan jag tipsa om att ringa till Runhällen maskin utanför Sala och rådfråga lite. Dom är grymt duktiga och service medvetna. Dom har ju Deutz.same.kubota. och lamborgini. Så dom kan säkert hjälpa till på nåt sätt.
TS
ons 08 apr 2015, 20:55#325276Den sak visst få nya packningar i bromscylindrarna..
Erre skrev:Hur går det med traktorn??
Senast redigerad av anersimyra mån 02 maj 2016, 16:21, redigerad totalt 1 gång.
TS
tor 09 apr 2015, 15:39#325323Jag har erbjudits att köpa ekipaget..
att avstå är inget svårt val..så att säga..
Erre skrev:Ok.
Ajdå, "upptäcka" att oljan är slut låter inte bra. Såna chaufförer kan köra ner det mesta dom kommer över.
TS
tor 09 apr 2015, 16:15#325326
Haha. Förstår dig!!
anersimyra skrev:Jag har erbjudits att köpa ekipaget..Erre skrev:Ok.
Ajdå, "upptäcka" att oljan är slut låter inte bra. Såna chaufförer kan köra ner det mesta dom kommer över.att avstå är inget svårt val..så att säga..
Haha. Förstår dig!!
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
tor 21 maj 2015, 08:36#330495Nu är oringarna vid bakhjulen och bromscylindrarna bytta. Men !!! Efter några hundra meters körning går pedalerna i botten..
efter 3-4 tramp blir pedalerna åter hårda, ingen olja ( atf ) läcker ut. Problemet ligger inte vid bromsarna fram efter kontroll..( pluggat framledning ) både mekaniker och importör kliar sig i huvudet...
TS
Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.
tor 21 maj 2015, 10:43#330516Luftat systemet?
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
-Captain Jack Sparrow
tor 21 maj 2015, 10:56#330521Allt som kan bytas har bytts, både en extremt erfaren mekaniker och Lamborghinis egna tekniker " kliar sina huvuden." ..
eller inte riktigt allt, de har tydligen inte tömt systemet och fyllt på ny ATF olja..
TS
Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.
tor 21 maj 2015, 13:40#330536Har de tillräckligt med vätska i överhuvudtaget då?
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
-Captain Jack Sparrow
-Captain Jack Sparrow
tor 21 maj 2015, 13:47#330538 Det kanske visar sig, eller inte, en dylik fadäs vill nog ingen mekaniker kännas vid.
Blivande snickare skrev:Har de tillräckligt med vätska i överhuvudtaget då?
TS
tor 21 maj 2015, 14:08#330544 Nej, vi har tidigare luftat utan några som helst problem.
Tosca skrev:Brukar de kunna vara svårluftade?
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).