Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
Traktorn i skogen
diesel blanda i hydralolja
Re: diesel blanda i hydralolja
tor 28 nov 2013, 06:32#246739Men han frågar i kategorin Lantbrukstraktorn i skogen så att de ska hamna i traktorn kan man väl utgå ifrån?

tor 28 nov 2013, 07:04#246741Oljor och annat som är toxiska, borde inte används til annat enn vad dom är ment till. Vem skulle använda en tryckimpregerat bräde som skjärfjöl i köket?
Jack of all trades, master of none!
tor 28 nov 2013, 13:37#246774Du gör ju som du vill, men jag bytte dieselpump på min 430 för några år sedan, kostade femtusen.
Du kan ju räkna på hur många liter diesel det är.
Gamla traktorer förtjänar bättre, sådana pjäser görs inte längre, häll det i din nyare valmet sådana finns det fler av.
Du kan ju räkna på hur många liter diesel det är.
Gamla traktorer förtjänar bättre, sådana pjäser görs inte längre, häll det i din nyare valmet sådana finns det fler av.
...
tor 28 nov 2013, 15:58#246790Skulle starkt avråda från det, den kommer garanterat att börja tjuvstanna för dej, byter du filter ofta så kan det stanna där, men annars har du snart en igensatt matar pump...Vidare till insprutningspump å spridare, det blir inte billigt! Dom där gamla pärlorna dricker inte mycket diesel, så enligt mej är det att vara dumsnål!
tor 28 nov 2013, 21:12#246883Skönt att det finns vettigt folk som frågar före man gör nåt man inte är helt säker på resultatet.
Håller med om att dom gamla pärlorna ska tas väl omhand!
Håller med om att dom gamla pärlorna ska tas väl omhand!
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
tis 03 dec 2013, 17:07#247819
Ny hydraulolja är mycket dyrare än diesel,så varför förstöra oljan med diesel.
Sture Andersson skrev:Nån som vet om det går att blanda i hydralolja i diesel,ex 50/50
Nån undrar nog varför, men har tillgång på hydralolja både utbytt och ny olja.
Ny hydraulolja är mycket dyrare än diesel,så varför förstöra oljan med diesel.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).