Traktorn i skogen

diesel blanda i hydralolja

25 inlägg 27796 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: diesel blanda i hydralolja

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#246739 Men han frågar i kategorin Lantbrukstraktorn i skogen så att de ska hamna i traktorn kan man väl utgå ifrån?

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: diesel blanda i hydralolja

JensSkoog  
#246741 Oljor och annat som är toxiska, borde inte används til annat enn vad dom är ment till. Vem skulle använda en tryckimpregerat bräde som skjärfjöl i köket?

Avatar Fallback

Re: diesel blanda i hydralolja

jannee  
#246744 En Viktor/Buster/Boxer, bara bland och kör. Eventuell skit stannar i bränslefiltret. Har du även tillgång till lite flytande svavel, häll i detta också så ska du se på f*n.

Avatar Fallback

Re: diesel blanda i hydralolja

Sture Andersson  
#246765 Tänkte använda det i två gamla traktorer en 430 och en fergusson 35,har en nyar valmet men det skulle jag inte testa på

   TS
Avatar Fallback

Re: diesel blanda i hydralolja

r93  
#246774 Du gör ju som du vill, men jag bytte dieselpump på min 430 för några år sedan, kostade femtusen.

Du kan ju räkna på hur många liter diesel det är.

Gamla traktorer förtjänar bättre, sådana pjäser görs inte längre, häll det i din nyare valmet sådana finns det fler av.

Avatar Fallback

Re: diesel blanda i hydralolja

donky-kong  
#246775 Om du testar, berätta gärna hur det gick :)

Avatar Fallback

Re: diesel blanda i hydralolja

tallen100  
#246790 Skulle starkt avråda från det, den kommer garanterat att börja tjuvstanna för dej, byter du filter ofta så kan det stanna där, men annars har du snart en igensatt matar pump...Vidare till insprutningspump å spridare, det blir inte billigt! Dom där gamla pärlorna dricker inte mycket diesel, så enligt mej är det att vara dumsnål!

Avatar Fallback

Re: diesel blanda i hydralolja

Sture Andersson  
#246805 Ok Det var det jag ville veta,och om det orskar problem hållar jag helt med ,dom går billigt.

   TS
Avatar Fallback

Re: diesel blanda i hydralolja

Blivande snickare  
#246883 Skönt att det finns vettigt folk som frågar före man gör nåt man inte är helt säker på resultatet. :grin:
Håller med om att dom gamla pärlorna ska tas väl omhand! :smile:

Avatar Fallback

Re: diesel blanda i hydralolja

barske  
#247819
Sture Andersson skrev:Nån som vet om det går att blanda i hydralolja i diesel,ex 50/50

Nån undrar nog varför, men har tillgång på hydralolja både utbytt och ny olja.

Ny hydraulolja är mycket dyrare än diesel,så varför förstöra oljan med diesel.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).