Inomgårdsmaskiner

Snöslunga drivrem utkastarrem

5 inlägg 3868 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Snöslunga drivrem utkastarrem

Filip1337  
#795617 Utkastaren sluta fungera på snöslungan, skruvade isär den och såg att drivremen till utkastaren hade släppt, satt fast den och testade igen men började ryka och låta om den (inget rörde sig när jag höll ned handtaget för utkastarfunktionen). Efter några försök till att hålla ned handtaget så smälte remmen. Försökt hitta liknande rem men kan ej hitta vilken, därav detta inlägg! Mätte ca 90cm lång och 1cm bred, mvh.

TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Snöslunga drivrem utkastarrem

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#795713 Vad heter slungan?

Användarvisningsbild

Filip1337  
#795716 Det jag inte vet, tog bild på allt med text😅 loncin 5,5 hk.

TS
Användarvisningsbild

bmbamse  
#796186 Men du... Innan du ens funderar på att lägga på en ny rem så borde du nog lista ut varför den gamla dog "sotdöden"!

Förvarar du slungan kallt så att impellern/"fläkten" frusit fast? Eller har något lager skurit? Kan du dra runt stora remskivan lätt för hand nu när remmen är borta? -Om inte, ta reda på varför, annars kommer det ryka om nästa rem också...

Tillägg: Do-It är väl ÖoB:s teknik-märke va', ungefär som Cotech är Clas Ohlson å Meec är Julas?

Ingoberra  
#798674 Klipp av å mät den gamla remmen, så har du den utvändiga längden på remmen.

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Farma LF8 Tour
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).